xlt 97a variator bestyckning

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
hej alla glada å skoter galna galningar.. har just fått igång min xlt 600 och visst den går jäklit fint nu men nu till det mer tråkiga, de är så att ja har läst å hört att xlt ska vara rätt pig upp till 120-130km/h min är pigg till 100. Jag kollade lite i variatorerna å primär hade org guld å org vikter, men sekundären har en 36 helix med silver med en röd linje på kan de va de som spökar eller.. tycker att skotern inte beter sej riktigt som den ska.. vad är skillnaden på 34 och 36 helix samnt vad är skillnaden på fjädern. Ska sätta på slp rör till helgen som kommer ska skaffa nya vikter till primär och en ny fjäder, men vad ska ja ha i sekundären

mvh morp
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
ska säga de att skotern varvar aldrig mer än 8000rpm.. är det rätt slut varv eller ska den ha mer med org avgassystem känns lite bistert som om de satt i motorn men den går fint startar kall på 2-3 rycket och varm 1 ibland chocke om den får stå en stund. komp 9kg på alla 3 jämnt å fint, nya pack boxar, vev genomgången, stiftad svetsade tappar, uppborrade oljekanaler och 4 linjers olje pump..
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
hmm jag har polaris blåa i primären och 10/m vikter och i sekundären har jag polaris vita. sen har jag Psi pipor och motorn är upp borran 0,5mm pga haveri pga trasiga insug och topppackning. men med nya sånna så varvar den 9000varv och jag skjussade en kompis då hastighets mätaren fungerade efter en sladdrig led som inte var så upp körd i 140Km/h o hade mer att ge på gasen :D jag har en 93a
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
har kört med slp rör på den tidigare å visst den går bra som bara f*n med rör.. men nog ska den väl gå bra med org pipan med.. frågan är hur galet de är med min helix.. nån vet vad de är för skillnad på 36 å 34 helix samnt skillnaden på polaris guld mot sliver med en röd rand