Yamaha & dubbeldyna - fungerar det?

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
Kör ski-doo idag men tittar då och då på Yamaha. På i princip varenda NY XP ski-doo kan man stoppa på en 1+1 dyna, dvs åka fler än en (1) person på skotern.

Det verkar inte finnas någom sådan lösning till Yahama?????? Var sugen på XTX med 44 mm matta (eller mer?) men fungerar det inte med åka två ibland (damen) så blir det ju svårt att Motivera köp.

Är jag vilseledd? Eller är det dags att skaffa Touring?

:hmmmm2:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nytro går utmärkt att åka två på. Även om du nu inte har en king and queen dyna. Om ni nu inte har det som krav vill säga.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det är samma dyna på alla nytro. Så det funkar fint som snus! Åker själv med sambo + fyraåring samtidigt på min. :) Lycka till med övertalningen! ;)

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Nytro-dynan går alldeles utmärkt att åka två. Men det beror ju på hur man vill ha de?? Jag personligen vill då att den som åker sitter och "håller om mig" och inte på en bönpall. Jag tycker att det går mycke bättre att köra då man sitter nära varandra, annars känns de som att den som åker inte är med på vad som händer. Men det är vad jag tycker, sen beror de ju på hur man kör också..

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Nytron är till och med registrerar för förare och en passagerare så du är till och med laglig. Jag och min gumma åker riktigt bekvämt båda två på Nytron. Kanonbra!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Nytron är till och med registrerar för förare och en passagerare så du är till och med laglig. Jag och min gumma åker riktigt bekvämt båda två på Nytron. Kanonbra!

tänkte just skriva att man ska passa sig att lägga på dyna:) eller sitta två.då de är olagligt om inte maskinen är reggad för två:p.. visserligen har ja aldrig hört någon som åkt dit på de i min hembyggd iaf..men kanske är hårdare på de neråt=)..

jag själv tycker de går alldeles utmärkt att åka två på XPn oxå utan nån extra dyna...enda som är lite bökig å åka två på är IQn.den är lite för kort i dynan.. phazer FXen var riktigt bra å sitta två på.båda satt riktigt skönt å stabilt.. kan tänka mig att nytron är likadan..