yamaha exciter II -91 går inte som den ska när den är varm

lillfaagge

Aktiv medlem
31 mar 2008
64
0
6
Luleå
hallå! Min exciter går inte som den ska när den har blivit varm, den går hur bra som helst när den är kall men så fort man har varm kört den så blir den orkeslös vid halv gas.
Jag är grymt tacksam för svar.

/ Patrik
 

bonkasen

Aktiv medlem
9 feb 2010
60
0
6
timrå
om det blir så den surar ner sig så kolla att choken är riktigt nere på min yamaha exciter -90 så blev min sur efer typ 30 min då hadde chok wiren hakat upp sig på ena förgasaren .. och den blev orkeslös :D
 

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
jag hade en indy en gång som gick likadant då var det variatorn som var slut har för mig att det var rullarna som gjorde att variatorn hängde sig och inte växlade som den skulle som gjorde att den blev extremt segt axx men den var hyfsat rapp när den var kall :)
 

lillfaagge

Aktiv medlem
31 mar 2008
64
0
6
Luleå
inga missljud, men den går riktigt dåligt vid halvgas och över det då blöddrar den bara, jag har kollat kompen osv! Kanske bara är förgasar inställningar?
tack för svaren! :)
 

suddenjr

Aktiv medlem
27 jan 2011
62
0
6
Västernorrland
har skotern stått länge med gammal bensin? har du tagit upp förgasarna o kollat så att de inte har smetat igen? förr så kunde bensin inte bli "gammal" men nuförtiden har ju även bensin bästföredatum, om man inte häller i nåt medel som jag inte kommer på vad det heter. om det INTE är gammal bensin och förgasarna är rena o fina:
kollat kompression både kall och varm? eftersom cylindrarna vidgar sig när de blir varma så blir kompen lägre efter du har kört ett tag. lite basic men har du kollat tändstift osv?
hur går den på tomgång?
hur går den på höga varv?

kan vara en enkel grej som att förgasaren är smutsig och har satts igen eller att du behöver byta låg/högfartsmunstycke, men det kan även vara mycket j-vligare, mitt blöddrande på min v-max kostade mig 10000 kronor, köpte skotern för 2 månader sen och då var allt bra, men efter en månad så gav del efter del upp och det resulterade i cylinderbyte, kolvbyte, nya packboxar osv osv osv. låt den stå tills du har hittat felet är mitt lilla tips, så du inte kör sönder den som jag.