har skotern stått länge med gammal bensin? har du tagit upp förgasarna o kollat så att de inte har smetat igen? förr så kunde bensin inte bli "gammal" men nuförtiden har ju även bensin bästföredatum, om man inte häller i nåt medel som jag inte kommer på vad det heter. om det INTE är gammal bensin och förgasarna är rena o fina:
kollat kompression både kall och varm? eftersom cylindrarna vidgar sig när de blir varma så blir kompen lägre efter du har kört ett tag. lite basic men har du kollat tändstift osv?
hur går den på tomgång?
hur går den på höga varv?
kan vara en enkel grej som att förgasaren är smutsig och har satts igen eller att du behöver byta låg/högfartsmunstycke, men det kan även vara mycket j-vligare, mitt blöddrande på min v-max kostade mig 10000 kronor, köpte skotern för 2 månader sen och då var allt bra, men efter en månad så gav del efter del upp och det resulterade i cylinderbyte, kolvbyte, nya packboxar osv osv osv. låt den stå tills du har hittat felet är mitt lilla tips, så du inte kör sönder den som jag.