Yamaha MM 700 år 00

Hansson1

Prospect sledder
1 jan 2000
2
0
0
Min bror har en mm 700 det skall vara en så kallad djupsnömaskin Men när man kör ut med den här maskinen i mjuksnön så börjar den bluddra och går allmänt dåligt. Undrar om någon annan har haft liknande problem med sin maskin Tacksam för svar.

kiruna

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Stamsund Norge
Visit site
Problem MM 700

Jag har haft en MM 700`00:a med PSI pipor.
Den hade inga problem i snön...
Men innan det så hade jag en SRX 700 `99:a,
den gick ju fan inte alls.
Den bara ville dö när det blev lite snö under
maskinen !!
Prata med din Yamaha-handlare, eller köp
en Summit

c",)

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
på min miuntain max 00 har det aldrig varit detta problem, varken med orginal eller trippelpipor, men prova sätta en plåt som håller borta snön från utblåset, sitter sån på min.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Tror plåten vid utblåset kom -01 och som en fix till -00 men jag kan ha fel.
Sitter det ingen plåt där så smacka dit den annars fylls utblåset och den går piss...

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
min är 00 och plåten där ser orginal ut, men förra ägaren kan ha köpt till den, vet inte,

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
På min -00 var plåten std(köpte den ny)
den jag hade gick också dåligt när man kört ett tag i riktig puder snö,då
det hamnade snö på förgasarna.
Det var en std maskin.

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
risken kan ju vara att det yr mkt pudersnö in i gasarna o täpper till de små uftkanalerna med snökristaller o följden blir att den får för mkt...då förutsätter jag att pålåten framför avgasröret e dit monterat samt att du har rätt bestyckning i förgasarna för din höjd o temp innan såklart...värt att kolla på..samt vad du har för prylar i variatorena..e de fel så fukar det ju inte såklart:)

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Min bror har en mm 700 det skall vara en så kallad djupsnömaskin Men när man kör ut med den här maskinen i mjuksnön så börjar den bluddra och går allmänt dåligt. Undrar om någon annan har haft liknande problem med sin maskin Tacksam för svar.
Har ingen aning. Åker samma maskin själv sedan flera år och den har aldrig tvekat/bluddrat när jag åkt i puder och jag åker klart mer friåkning än led.

//R