Yamaha Nytro Hög ruta, ventilationskit och matta

Renträskarn

Aktiv medlem
25 dec 2009
90
0
6
Luleå
Jag har försökt beställa hem en högre ruta till min Nytro XTX. Tyvärr så är det restad för andra gången. Har någon ett bra tips på vart jag får tag i en hög/ extra hög ruta till min XTX samt sidodeflektorer.
Vart hittar jag ventialtionskit till XTX så att jag håller borta lössnön?
Ni som prövat olika 44 mattor till XTX:en, vilken erfarenhet har ni från dessa och vilka modeller har ni haft?:nerd:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Vill mig minnas att någon här på forumet satte en nytro ruta på sin Mutlipurpose.
Så då borde väl en ruta från nån av dom passa en nytro?

Edit: Såg det även i nya numret av Snowmobile nu!

Last edited:

Renträskarn

Aktiv medlem
25 dec 2009
90
0
6
Luleå
Har fått min Nytro ruta och deflektorerna. Passade perfekt, precis som vanligt med Yamaha grejor. Det blev en markant skillnad mot orginalrutan. Nu vill jag bara få på nya drivbandet, 44 kammar, och helgen blir helt underbar.:)

Renträskarn

Aktiv medlem
25 dec 2009
90
0
6
Luleå
dema: jag skall ta några bilder imorgon i dagsljus och ladda upp dom,
zzap: jag upplever en mycket stor skillnad. Vinden trycks undan från kroppen på ett fördelaktigt sätt.

Är mycket nöjd!

Letar nu efter ventilationskit till XTX:en men ingen har komit med något tips.

Renträskarn

Aktiv medlem
25 dec 2009
90
0
6
Luleå
Nu är det mesta på plats:
- drivband
- fjäder
- ruta och deflektorer
Fick tips om följande hemsida när det gäller mesh för ventilationshålen, http://www.shelby.fi/catalog/default.php Dom har också en massa annat godis

Nu är det dags för två avslutande fix för denna säsong. Skall montera på en GPS Garmin 620 och popnita fast en konstruktion som gör att jag kan få med en 10l dunk på tunneln.

Är det någon som har gjort någon lösning för dunk på tunneln på XTX:en? :wondering: