sen är den inte så jätte bra att åka fort med på led när det blir massa stalps.. jätte jobbigt, men så fort det blir rakt å fint så äger den ju...
JAg hænger inte med i resonemanget, jag har haft en ZR 600 och har en ZR 900 nu, och jag upplevde 600:an som att det var precis tværtom-nær det var som gropigast och jævligt så var det knappt nån som hængde med, men sen nær det planade ut och blev rakt var man helt blind av snørøk från dom som kørde om=P
Med 900an slipper man det problemet
Seriøst, ZRen ær ruskigt bra dær det ær gropigt och krokigt, men den kan vara lite svår att komma øverens med. Bara låt den leva sitt eget liv, sikta dit du ska och tryck ner gasen så brukar det løsa sig-sen att den ruskar lite på sig, viftar lite med skidorna, det ær bara att læra sig att ignorera dom detaljerna!
Jag bytte bort ZR 600an jag hade mot en Edge 600, och den var bættre på alla sætt o vis-men det var framførallt att den var starkare æn Arcitcen, nær man børjade køra Edgen på grænsen var den faktiskt i mina øgon mer lømsk, det som med lætthet accepterades ena gången straffades med en vinglighet næsta gång. Det hela hade sækert kunnat botas med en omschimsning av framdæmparnafør att harmoniera bættre med boggien, men så långt kom jag aldrig.
Før "touringkørning" funkade Edgen dæremot bættre. ZRen upplevdes som ganska stel och yxig nær den kørdes lungt, den behøvdes helt enkelt piskas før att visa sitt bæsta. ZR 600an saknade dæremot ca 20 hk før att komma till sin rætt, nåt som Edgen dæremot hade.
ZR 900an ær i sin tur lite øvermotoriserad før sitt chassie, men det ær en annan sak