yamaha phazer fx,mtx?

pontaan

Aktiv medlem
20 jan 2010
88
0
6
malmberget
hej, hur tkr ni att yamaha phazer är fx eller mtx kan vara årsmodell 07-10?
är det en skoter man kan lita på, är den bra överhuvudtaget? :)

tacksam för svar, Mvh pontus
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
skit grym men kolla om alla nödvändiga uppdateringar är gjorda om du köper en 07a, i 08an så fixa dom lite barnsjukdomar...

Sj så har jag en fx å den är rapp som fan men de är ju ingen topp hastighets maskin går mellan 125-130 beroende på före å sånt.

accar upp till 90 fort som fan. lite som att köra en cross:eyebrows:
vet ej vad min drar men kanske ca 1.5-2 L/M vid mkt puder körning å sånt

den har gått 750 mil och funkar hur fint som helst:heh:
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
nog är dom fina å köra.men ett hett tips..ingen 07a...dämparna är totalt värdelösa...visst dom går å få till.men 08a frammåt har bättre dämpare..

vaggan ska bytas på 07an i boggin...den håller ingenting den som sitter från fabrik...knäckte 3såna jag under en säsong..sen köparn efter mig knäckte 1 till..och ändå var de den uppdaterade vaggan.

dem är grymt funktionssäkra...tror min drog kring 1.5 i snitt...+- 0.2liter beroende på före osv..
en grej du ska ha är dock bredare skidor.de som sitter på är väldigt smala enligt mig..
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nog är dom fina å köra.men ett hett tips..ingen 07a...dämparna är totalt värdelösa...visst dom går å få till.men 08a frammåt har bättre dämpare..

vaggan ska bytas på 07an i boggin...den håller ingenting den som sitter från fabrik...knäckte 3såna jag under en säsong..sen köparn efter mig knäckte 1 till..och ändå var de den uppdaterade vaggan.

dem är grymt funktionssäkra...tror min drog kring 1.5 i snitt...+- 0.2liter beroende på före osv..
en grej du ska ha är dock bredare skidor.de som sitter på är väldigt smala enligt mig..
Framdämparna äre inge fel på... dom dämpar och de är de dom är till för.

boggie dämparn elr vare är som gör de är det ända som jag inte gillar men folk shimsar om dom å då blir dom mkt bättre

Beror ju alldeles på om man far och droppar 5 m drops och hoppar å har sig då kan alla skotrar gå sönder... ja far mest å i pudret å leker där funkar den fint
 

Bjerka78

Aktiv medlem
26 nov 2009
62
0
6
Kungsör
Dämparna har jag hört fler klaga på men dem funkar ju klockrent. Tror folk ställer på dem för hårt. en dämpare ska ju svälja gropar och stötar. släppte mina när jag köpte min o jag tycker då att dem e bra.

Kolla så backen på fungerar och att den lägger i den som den ska utan att behöva ruska på skotern.
Skidorna är smala funkar på led men ska man åka i pudret bör man byta ut dem och mattan som är lite klent tilltagen för lössnöåkning.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Klart det finns bättre skotrar, men det finns det alltid! ;)
Tycker det är en underbar maskin, billig att försäkra och går otroligt billigt samtidigt som den går bra!