Yamaha SRV

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jag har nyss skaffat en SRV och vet inte så mycket om dom men det finns det säkert massor av folk som gör.
Så jag tänkte att dom som vet vad som talar om kunde posta ett lite meddelande här med trimtips eller något annat intresant om SRV:arna.
Det kan ju alla SRV-ägare ha nytta av!
 

skidooJonas

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
SRV

skulle bara säga att det är en väldigt rolig skoter att leka med. Kanske inte snabbast på leden eller över isen, men en riktigt kul leksak!!! Jag tror säkert att du kommer att vara nöjd med den!
 

blizzard

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
ta bort luftburken

ta bort luftburken och bestycka upp förgasaren ganska rejält. det gör rätt stor skillnad på srv:n burken är jävligt tät.
 

Mr SrV

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Hmmm.

Tycker nog att du ska behålla luftburken på. Kommer det in snö så är det ras direkt...
Sen angående bestyckningen så rekommenderar jag att gå upp ETT snäpp från (orginal)145 till 150. Det fungerar fint om man pressar SRV:n ofta och länge. Ang oljepumpen som många har åsikter om så rekommenderas det att kolla upp den hos Yamaha så ska nog allt vara ok. Det som (kan) hända är att den börjar svika på låga varv. Detta resulterar i att den pumpar dåligt eller inte alls på låga varv. På höga varv fungerar den ofta bra fast den sviker. Pumpen kan skimsas så att den blir ok igen. Det sitter en liten pigg i pumpen som är gjuten på nyare 540.I gammla 540 motorer så sitter den monterad och den kan lossna... om den gör det så fungerar inte pumpen alls.

Med servade variatorer, bra rem så är SRV:n en mycket rolig skoter.... Ha så kul

Mvh
Mr SrV
 

yamaharacing

Ny medlem
28 nov 2005
2
0
1
hej

hej har en yamaha srv som jag behöver grejer till har ni grejer så hör av er bra betalt går fantastiskt bra när den går men som sakt hör av er om ni vill sälja grejerna..mvh linus ps mitt nummer 0730869802 ds
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Hade en srv 88:a som var en av de roligaste skotrar jag har ägt och kört lätt som en fjärt och körde man fast som man faktisgt inte gjorde så ofta man skulle kunna tro så bar man den till ett bättre ställe, en sak som är grymt viktigt som jag fick veta av en srvnisse som var AochO var varmkörning innan färd och sen hade srvnissen bytt till en trottel förgasere som gjorde att den gick lite renare enligt han så om jag fick för regeringen skulle jag köpa en direkt och grejsa med.
 

floppa

Medlem
21 dec 2005
10
0
1
Malmberget
Jag drevade om 88:an, det lilla drevet bytte jag till ett som hade 2kuggar mindre än orginal, det blev lite bättre ax vill jag minnas
 

Andnil

Medlem
30 jan 2006
6
0
1
Hade en srv 98:a och då så köpte jag en multi variator och då gorde den ca 25 km/h mer.
 

Johan.T.

Medlem
9 feb 2006
8
0
1
Österåsen
smala skidor

Har du inte plastbelag, så skaffa. De smala skidorna skär djupt i snön eftersom SRV:v är så framtung. I övrigt bra och rolig maskin att brottas med. God tur.