yttre vändhjul rx1

Krigarn

Medlem
5 dec 2008
8
0
1
jag har skaffat mig en yamaha efter många år med A-C nu till mina problem. Finns det eftermarknads yttrevändhjul till rx1an som man kan byta hjullager i, plast eller alu hjul spelar ingen roll.
Går det få tag på ECP kit eller holtzman förgasarfjädrar i sverige?
Om man går ner från 9 kuggars drivhjul till 8 kuggars nonslip drivhjul kommer man att få stora problem med variator bestyckning och toppfart då eller är det bara posivt skotern är en 04 warrior med iceripper 32mm matta.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Yamaha har eftermarknadshjul ca 300 pix styck för dom bakre. Har man nyare än så , gäller problemet dom små hjulen också.... hehe
Dock så verkar vändhjulen hålla extremt länge... har du bara lagerljud utan jättehugg kan du säkert köra vidare på dom du har. Körde >550mil med mina och dom funkade då bra...

Resten vet jag inte nåt om,..
 

Krigarn

Medlem
5 dec 2008
8
0
1
tack för det snabba svaret men jag tror att det blir till och köpa hjulen när man ändå har boggien lös och byter alla andra lager har även ett fjärde vändarhjul att montera
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Vändhjulen från SRV etc. passar och de har utbytesbara lager, kostar 150:- /st på Duells.

ECP Kit: Vet ej, jag har pratat med Tikka om det då jag skaffade mina. Vet ej om han tagit hem dem.

Holtzmann: Kan du får tag på hos KN Racing vill jag minnas, han kanske kan fixa ECP också.

Jag tror inte du får problem med variatorn om du går ner 1 kugg, och du kan kompensera lite genom att gå upp till 24 kuggs övre drev om du känner att den tokvarvar för mycket, alternativt sätta sekundären på 50grader förspänning.

Rekommenderar starkt att du skaffar Heavy Hitters och gärna en Helix som är ursvarvad för max utväxling.