zr 600 02 eller enduro 600 02 ??

leksaksson

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Östersund Sverige
hej jag funderar på att byta upp mig från min Enduro 500 98:a och då funderade jag på antingen en ZR600 eller Enduro 600 från 02. jag hade tänkt lägga ut max 60000 så jag antar att man inte får nån 03:a för det "som funkar" är det nån som har testat båda maskinerna eller nån av dem eller nån liknande i samma prisklass ....

tack på förhand
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Hade jag hittat två fina likvärdiga exemplar av dessa modeller i samma prisklass hade jag valt Enduron. Evo 3-chassiet är gudomligt och som vanligt med Lynx är de utvecklade för våra skandinaviska förhållanden, det vill säga med dämpning i hög klass. Rotax 593:a är bränslesnål, rapp och driftsäker.

ZR:n är förfinad in i minsta detalj och en ZR av sista årsmodellen torde vara den mest fulländade. ZR:n är lite sportigare och "aggresivare" än Lynx motsvarande 600 dito. Helt klart är att båda är mycket, mycket bra skotrar. Provkör helst båda för att bilda dig en egen uppfattning.

(Edge 600 -02 var rappast av 600: orna detta år, checka in dem också)
 
Last edited:

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
hej!!

jag tycker lätt att du ska välja en enduro framför zr:en. helt annan fjädring i dom, mkt bättre med stående dämpare i fram. bättre acc i dom åxå (original). jag själv har en enduro HO-03. den går grymt bra.

\\mvh koffe
 
Senast redigerad av en moderator: