ZR 600 EFI -02 som låser sig?

D

DirtyRick

Har problem med en ZR 600 -02 som bara bluddrar, drar mycket soppa, ryker som fan och går allmänt illa under 7000 rpm. Det verkar som om den har låst sig i kallstartsprogrammet. Nån som vet vad det kan va eller har nån lösning?
 
M

MK

Kolla om temgivarkontakten sitter på...
Hadde samma problem på min 00:a zr 700, dit med kontakten och vips så är man före alla andra igen!
 

Affe

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
avgasportarna gjorde jag rent för 20 mil sedan. maskinen går riktigt fett under 7000, ryker vitt och vill inte varva ut ordentligt. ingen som har varit med om detta?
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Kolla motortempgivaren i första hand (ohmmät den vid olika temperaturer och jämför med data ur verkstadshandbok). Om du inte har några data för givaren kan du räkna med att resistansen ska halveras om temperaturen ökar 20 grader (och vice versa). Det är ganska vanligt att sådana tempgivare har ca 5 kohm vid 0 grader, 2,5 kohm vid rumstemperatur och knappt 300 ohm vid + 80 grader.
 

Hitman

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
sverige
:)klockrent fel hos många arctic zr modeller.
det är till 99% chans glapp i din "killerswitch" om den misständer och vill dö av och sen komma igen flera ggr under gaspådrag.
samma probbar med min 700..det går att bygla förbi dödaren och använda nyckeln..lycka till.