Senaste aktivitet

• Boost III
    Boost III svarade på tråden Blyfri 95 eller 98?.
    Enligt vad usa oljebolagen uppger så har de upp till 10% etanol på mackarna jag har inte läst om ren bensin någonstanns.Mackarna i...
  • R
    Rotaxx svarade på tråden BRP Service.
    Tackar, har googlat fram ett sånt verktyg, blir att beställa!
  • Henrikssons
    Henrikssons svarade på tråden Blyfri 95 eller 98?.
    Hittade en bild som visar vad olika oktantal i USA motsvarar i Europa. Men kan tänka mig att de säkert inte tillsätter lika mycket...
    • octane.png
  • M
    monno svarade på tråden 5 års service BRP 600r e-tec.
    Ett tips med tändtiften är att köpa dom från en handlare. Nu kanske jag hade otur, men jag snålade och köpte via autoexperten då dom...
  • J
    JAAG svarade på tråden 5 års service BRP 600r e-tec.
    Finns massor på nätet om "indexing etec spark plugs" Huvudidén är att sidoelektroden inte ska hamna mellan spridaren och gnistan. Så...
  • J
    JAAG svarade på tråden BRP Service.
    Vart? I P-driverullarna? Där behöver du ett specialverktyg för någon/några hundringar så kan du smörja med smörjsprutan.
  • R
    Rotaxx svarade på tråden BRP Service.
    Vilket fett ska man använda? Smetar ni bara in fett med fingrarna inuti lagret?
  • R
    Tänkte ge min ranger 49 med 600r -22 lite utökad service, ca 650 mil. Enligt boken skall glykol bytas, om man ej vill använda BRP xps...
  • mattgojohn
    mattgojohn svarade på tråden Blyfri 95 eller 98?.
    Jag har hört tvärtom, att vi har väldigt dålig soppa jämfört med nordamerika. Pratade med förra söljchefen på Tidy P-sports om det...
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Kliver ur backen *se video*.
    Oj de lät illa låter som dreven inte gårihop riktigt.Växelgaffel som böjt sig eller drivklackar på drev som snedslitits ja riv lådan...
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Elback Lynx rave 600 e tec.
    Kan va så enkelt som på polaris att gaswiren är för spänd eller att tps givaren står fel. Tryckknappen kan såklart va felande men den...
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Blyfri 95 eller 98?.
    98 okt har mindre etanol i sig så ramlager vevaxel ja allt stål rostar mindre så de är värt varenda kr mer den kostar.Mindre etanol gör...
  • mattgojohn
    mattgojohn svarade på tråden Blyfri 95 eller 98?.
    Hehe, jag var lite för snabb på svaraknappen där. Jag tänkte på etanol.;)
  • asker
    asker svarade på tråden Blyfri 95 eller 98?.
    Japp sedan 1995, svårare att hittad blyad bensin idag, är nog bara 100LL som finns hyfsat tillgängligt.
  • asker
    asker svarade på tråden Blyfri 95 eller 98?.
    98 oktan är skonsammare för motorn, så det är bara att tanka.