Senaste aktivitet

• T
    Halloj! Tänkte höra om någon vet vart jag hittar smörjnipplarna på denna gamla pärla🤔 ALT. Vad ska fettas in🤔 Någon som har haft denna🤔
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Ojämn gas Yamaha Venture.
    Ja prova fast motstånd på 9kohm istället för pipsensorn så märks det om den blir bättre.Går den fint med motstånd så kör vidare så. De...
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Rusande tomg Axys 850.
    I kväll provade jag ställa om tps värde och mäta hela gasområdet på den.Tpsen är ok men den stod ganska rejält fel och åt de snåla...
  • asker
    asker svarade på tråden Köpråd till sambo.
    Xterrain är ju lynx motsvarighet till Backcountry, Skulle nog säga att lynx boggi klår det mesta. Men det sitter väldigt enkla dämpare i...
  • asker
    Tror inte oljepumpen tillför någon mer driftsäkerhet. Troligen är den billigare, och de behöver bara en sorts pump på monteringslinjen...
  • sk0gen
    sk0gen svarade på tråden Köpråd till sambo.
    När man även kommer upp i den prisklassen så har Lynx även några alternativ: Xterrain 49 ranger hur står sig dessa mot BCn?
  • sk0gen
    sk0gen svarade på tråden Köpråd till sambo.
    Tack för svar Asker, Hade du satsat på en Backcountry-25 eller -26? Är elpumpen ”viktig”. Hur driftsäker är efi’n? Idag kör hon en...
  • asker
    Jag skulle nog satsat på Backcountry sport då den har bättre boggie. Neo boggien är riktigt budget, stötig i låg fart funkar hyfsat ok i...
  • sk0gen
    Hej, söker en skoter till min sambo. Vi fastnade för: Summit Neo+ och Backcountry sport, bägge med 600 efi motorn. körstil: 50/50...
  • Pata70
    Pata70 svarade på tråden Ojämn gas Yamaha Venture.
    Den går ner normalt på tomgång och ligger stabilt. Det är min sambo som åker på den och hon säger att gasar hon ur den rejält så går den...
  • eing9911
    eing9911 svarade på tråden Koll av stator 600 e-tec.
    Lite kunskaper borde sitta kvar sen högskolan. Gick elektroingenjörsutbildningen så man har väl snappat upp något kring elektronik...
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Rusande tomg Axys 850.
    Japp då fick vi äntligen 20 cm snö så jag kunde provköra rusningsskotern. Nu efter ny avgasbussning regjorda spridare egt sonder ves...
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Ojämn gas Yamaha Venture.
    Går den ner på tomgång normalt snabbt och ligger kvar stabilt på tomgång? Vilket varvtal ligger den på tomg? Prova dra ut egt sensorns...
  • F
    Går det att göra nya infästningar för den främre dämparen i boggien antingen framför eller bakom den som är standard som på bilden...
    • PpvNURBb.jpg
  • Pata70
    Pata70 svarade på tråden Ojämn gas Yamaha Venture.
    Jag har en Polaris iq600 2009 som går illa mellan 3500- 4800rpm. Åker man på jämn gas i 50km/h så rycker den. Ger man på mera gas så går...