Senaste aktivitet

• Boost III
    Ja de är mycket då krävs kolkvbyte och omfettade ramlager. De finns dock ex som gått de dubbla utan motorren men resten av maskinen är...
  • L
    Så du tror att det inte kommer fungera något bra?
  • P
    Halloj! Nu har jag tröttnat på min gamle Lynx 39a från 1982. Blir bara fler problem och mattan har sedan länge passerat bäst före...
  • asker
    asker svarade på tråden Insugsgummin E-tec 600.
    Korgarna är frästa i alu på dessa. Brukar inte vara något bra med reedblad direkt mot alu utan gummidämpning. Så man lär öka...
  • J
    JAAG svarade på tråden Insugsgummin E-tec 600.
    Dom är ju kompletta med reedkorgar, är blingfactorys det eller kräver dom separata lösa korgar?
  • L
    Hej! Mina insug till min renegade etec 600 börjar spricka. 6000kr för original tycker jag är löjligt jäkla dyrt. Ser att Blingfactory...
  • T
    Tompa72 svarade på tråden Etec.
    Har ju inte kollat mina stift så dom kanske också såg fula ut men gick ok i alla fall.
  • mattgojohn
    mattgojohn reacted to Tompa72's post in the thread Etec with Gilla.
    Varför byter du stift varje höst för att dom släcks eller kör du väldigt mycket ? Körde runt 460 mil med min senaste 850 utan att byta...
  • mattgojohn
    mattgojohn reacted to Henrikssons's post in the thread Etec with Gilla.
    Jag har goda erfarenheter av sommarkonserverings-programmet på 850 e-tec, har aldrig släckt ett enda tändstift från 2018 och fram tills...
  • J
    JAAG svarade på tråden Etec.
    På mina lössnö-850, (och 800), har stiften varit jävulskt fula efter en säsong, men dom har varit oljeslukare allihopa. Kör...
  • T
    Varför byter du stift varje höst för att dom släcks eller kör du väldigt mycket ? Körde runt 460 mil med min senaste 850 utan att byta...
  • Henrikssons
    Henrikssons svarade på tråden Etec.
    Jag har goda erfarenheter av sommarkonserverings-programmet på 850 e-tec, har aldrig släckt ett enda tändstift från 2018 och fram tills...
  • J
    JAAG svarade på tråden Etec.
    Har ni öppnat en E-tec? Ligger alltid en rejäl pöl olja i varje vevhus. Använde för övrigt "sommarsmörjningsfunktionen" ett par gånger...
  • T
    Även om skotern drar mycket olja är det ju troligtvis så att den oljan inte finns kvar i motorn till sommarförvaringen så jag använder...
  • H
    Okej! Bör kolla efter en 600 sdi isåfall! Är en som gått 1100 mil på tok för mycket?