Wp dämpare, enduro 500 99

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jag har tappat fjäderbrickan till min bakre Boggiedämpare på min enduro 500 sp -99 (WP)den lossnade då kolvstången gängade lös sig från det främre fästet.

Ska det sitta en eller två brickor (vid det övre fästet, inte det 2 gängade där nere)? Eller ska det bara vara en? På den främre dämparen sitter det bara en, men återförsäljaren pratade om nåt att det skulle sitta 2, en sorts "förminskning" och en stoppbricka. Då den inte fanns att köpa har jag bett en kille svarva en. Kan nån av ni som har en /vet hur det ska vara säga?

Min är dessutom väldigt svårstartad när den är kall. Den startar på första draget, men sen dör den efter några sekunder, och då ligger det inge bränsle i slangarna. Filtret är nytt så det är det inte. Kan det vara membranen tro? Jag har fått igång den några gånger, och då går den hur fint som helst.... Tanken är full med bränsle(nytt) så det är inte det...

/Pär

 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Fick igång den igårkväll, verkar som om den tidigare ägaren lyckats vända ena halvan av bränsle pumpen fel...
 

The Duke

Välkänd medlem
1 jan 2000
106
0
16
På min skoter sitter det en backventil på bränsleslangen som hindrar bränslet att rinna tillbaka till tanken när inte pumparna går. Tänkte att det kanske var den som hade kärvat
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jaha, så vitt jag vet sitter det ingen sådan på min har då inte sett någon iaf... Är det nån som vet ifall det sitter nåt slags filter i slangstumpen som den suger ifrån inne i tanken också?

/Pär