Vilka åkte på boter @ skoternsjulafton i åkersjön

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Fyfan... 10 av dom 25-30 vi var nu i åkersjön blev tagen idag av polisen vid affären.. Jävla aspiranter.
Aja hur hade ni det då som var däR? :D
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
har inget med helikopter att göra, lagen ändrades eftersom att alla som buskörde bara höll benet för plåten.
synligt framifrån räcker.
Ni som blev tagna av polisen, hur många av er visste inte om var plåten ska sitta?
ganska säker på att ni har struntat i det, så då kan man inte gnälla på aspiranter.
men det bästa av allt måste jag väl ändå säga var den som blev tagen utan försäkring.
 

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Men aspiranter är efterblivna!
Och ja haha han som inte hade hunnit försäkrat den fick ju slaska upp 2 lax troja det var...
Och jo klart vi viste det... Men dom som hade köpt nytt inför denna säsong utgår ju så klart ifrån att ÅFS ska veta vart man ska placera skylten ellerhur ?:D Var du i åkersjön föresten

har inget med helikopter att göra, lagen ändrades eftersom att alla som buskörde bara höll benet för plåten.
synligt framifrån räcker.
Ni som blev tagna av polisen, hur många av er visste inte om var plåten ska sitta?
ganska säker på att ni har struntat i det, så då kan man inte gnälla på aspiranter.
men det bästa av allt måste jag väl ändå säga var den som blev tagen utan försäkring.
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
En nummerplåt kostar 60kr, min gamla skylt sitter på tunneln och min nya sitter på huven så jag slipper tjafsa med harry haffare, gamla skylten var helt enkelt för bra klister på så jag gav upp efter ca 10sek klösande.
och skulle jag köpa en skoter av ÅFS med plåt på fel ställe så skulle han få klösa själv

bor i Norrbotten så något Åkersjön för mig blir det inte.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
HAHA vilka klant arslen....... oj justja ja har den ju på tunneln också så kanske inte ska säga så mkt.... men vart kan man ha den på en Phazer annars då :O, utan att förstöra hela skoterns utseende.

Och visst äre ju norrbotten de ska va:cool:
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
vet iallafall 2 st som fått tillsägelse bara för att den satt bakom en genomskinlig ruta ,skylten hade setts från helikopter fast dom sa att den skulle sitta framför rutan väl synligt ,fast det beror väl också vilken polis som haffar en hur hård han vill vara :)
inte riktigt . bara så att den syns från helikopter så är det lugnt har jag hört.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
har inget med helikopter att göra, lagen ändrades eftersom att alla som buskörde bara höll benet för plåten.
synligt framifrån räcker.
Ni som blev tagna av polisen, hur många av er visste inte om var plåten ska sitta?
ganska säker på att ni har struntat i det, så då kan man inte gnälla på aspiranter.
men det bästa av allt måste jag väl ändå säga var den som blev tagen utan försäkring.
Håller fullständigt med i detta, glädjande att polisen är ute och hoppas att det blir mera i alla våra vinterlän då det tyvärr behövs.

Till er som klagar måste jag bara säga att jag har en gång i tiden fått lära mig att "om man gör något man inte får göra eller är olagligt, oetiskt så skall man tänka efter före så man vet varför man gör det", sensmoralen i detta är att man ska stå för sina misstag utan att klaga om man blir tagen med handen i syltburken:embarrest:.

Och ja, jag kör ofta själv utan nummerskylt, framförallt om jag lämnar skotern utan uppsikt en längre stund där det rör sig folk , då hamnar den i fickan eftersom jag fäster den med kardborre, varför, jo det är idag alldeles för enkelt att spåra var ägaren bor för den som är ute i oärliga syften.
Dock, jag är fullt medveten om det och beredd att ta en böteslapp utan att gnälla, hellre det än att få skotern stulen.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Men aspiranter är efterblivna!
Och ja haha han som inte hade hunnit försäkrat den fick ju slaska upp 2 lax troja det var...
Och jo klart vi viste det... Men dom som hade köpt nytt inför denna säsong utgår ju så klart ifrån att ÅFS ska veta vart man ska placera skylten ellerhur ?:D Var du i åkersjön föresten
Kör man oförsäkrat så ska man fan ha böter. Så djävla mkt kostar det inte att ha trafik.
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Håller fullständigt med i detta, glädjande att polisen är ute och hoppas att det blir mera i alla våra vinterlän då det tyvärr behövs.

Till er som klagar måste jag bara säga att jag har en gång i tiden fått lära mig att "om man gör något man inte får göra eller är olagligt, oetiskt så skall man tänka efter före så man vet varför man gör det", sensmoralen i detta är att man ska stå för sina misstag utan att klaga om man blir tagen med handen i syltburken:embarrest:.

:nod: +1 !
 

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Såg knappt en polis, gledförbi en blåskontroll.. Sen såg jag inte dom på hela dagen. Hade nyligen köpt en ny regskylt 80kr och klistra på rutan..
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Även om det inte är så snyggt så är det ett billigt pris för att inte bli kontrollerad närmare.
Om allt sånt är i ordning så är det mindre risk för att någon intresserar sig för nått annat. Har man redan fått de att ta fram bötesblocket så är det lättare att åka på nått mer, tex reflexer och sånt.