I valet och kvalet

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Rev 600HO renegade eller Firecat 700 efi EXT. Båda årsmodell 04.

Jag vill ha en ledmaskin som inte skäms i lössnön.

På Ski-Doon saknar jag SDI, förgasare tillhör det förgångna tycker jag. Men SDI kanske kommer på årsmodell 05?

På Arcticen så saknar jag back + att den är lite dyrare. Annars en potent och bra motor, designen är till Arctics fördel.
05:an kommer med ACT diamond drive (Direktdrivning) vilket inte vore dumt.

Synpunkter?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 29-Jul-04 kl 12:26 PM (CET)]SDI är rotax:s senaste bensininsprutnings-system, står för "Semi-Direct Injection".

Ang. skotervalet så har man ju snöat in lite på AC senaste åren så det svider att säga att man skulle välja REV:en, men enl. det man sett, hört och läst om dom så verkar dom otroligt sköna att köra!
Utseende- och motormässigt ligger helt klart F7:an ett par snäpp högre men jag tror att REV-chassit uppväger det.

Det skulle helt klart vara svårt att välja skoter om man skulle köpa en ny, tur att man inte har råd med det utan får gå till stor del på priset... :D


Edit: 05:eek:rna får ju 600 SDI-motorn så då får Arctic det riktigt tufft.
MX Z Renegade X 600H.O. SDI? -Ja, tack!
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
2stroke skrev:
OBS !!!

Till "Diamond Drive" så gär det i dagsläget EJ att få Backväxel !!!!
vad jag vet så kommer dom inte att ta in f7 ext 2005. istället blir det sabercat och den skotern får inte diamond drive 2005 och har därför backväxel som standard. men vill han ha en f7 ext så är det nog 04 som gäller.

men personligen så tycker jag nog han ska satsa på en 2005 renegade 600 sdi
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
Rev:en

Hade tagit Renegaden jag.. iofs hade jag försökt få ihop till 800 då den har x paketet och det har inte 600:an.. men men.. och som tidigare talare sa så kommer inte F7 EXT -05 till sverige