Båt eller skoter?

M

Mikey

Tja. Jag är en skoter- och båtfreak.
Men om jag tvingades välja skulle jag trots allt satsa på båt. vad tycker ni? Nån som har fallit för vattenskotertrenden???
 
S

Shepp ohoj

beror på väder ju. Fördel med båt är att de inte rasar i pris. Det gör ju skotrar så in i h-vete för de är så dyra
 
B

ballen

fördelen med skoter är att säsdongen är längre genom att du kan köra mera och flytta skotern beronde på var snän finns..båt åker man bara vid bra väder
 
Y

Yapp

Både och.

Båt maj-juni-juli-augusti-september

Depression oktober-november

Skoter december-januari-februari-mars-april
 
J

jonkevidbron

Självklart en gammal träeka
som man kan ut och ro i (illaluktande
motorer borde förbjudas).
Kamrater,tänk er för!
 
M

Mxz583

Köp en billig båt och en bra begagnad skoter (typ 28000-40000) så kan du ju göra både och. Det skulle jag göra. Annars så går det ju att köra snöskoter på vatten med, men båt går ju inte att köra på snö precis.
 

RAVE

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Dum fråga...SKOTER!!

Och svar på frågan från förre insändaren....JA det finns det...LYNX!!! :7
 

freddda

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Kiruna sverige
omn du bor långt ner i södra sverige vart ni har mer sommar å lite snö å så på vintern är kanske båt eller vattenskoter å föredra men här upp behöver man inte ens fundera skoter ä de klara valet.
 

Rayden

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
ändå vad var oddsen för att jonkevidbron skulle fördömma båtar oxå? tror karln bara vill vara tvärs över.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Personligen tycker jag det är rätt tråkigt med båtar och sjöliv. Har man kommit ut en bit från land har man bara vatten runt ikring sig.

Det blir så enformigt. Med skoter får man en naturupplevelse, man kan kryssa på sjöar, man kan köra snabbt efter led, korsa mellan tallarna i djupsnön, leta naturliga hopp osv. Man blir inte less på körningen. Det blir man med båt, för allt vatten är likadant.

Däremot, håller man sig närmare land och öar med sin båt kan man få sig fina naturupplevelser. Men det är inte som med skoter. Icket! :)