oreggad

M

myrven

hej!!!

funderar på att köpa en oreg. skoter... den har antagligen tävlats med... tänkte bara kolla om nån av er vet hur man går till väga om man vill regga in en skoter...
pris??? problem???

MVH?
Martin
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
hade för drygt ett år sedan tänkt köpa en oreggad Wildcat. Ringde då runt till alla möjliga för att få tips, men det slutgiltiga svaret jag fick var att det är så gott som omöjligt eftersom skotern iochmed EU skulle måsta vara CE-märkt (sade nåt "högdjur" på Bilprovningen). Detta fick mig att avstå från köpet.
Chansen man har är ju att få tag i ett registrerat chassie och sedan byta till det. Många har bara köpt papprena och sedan bytt chassienummer, men obekräftade källor har varnat för detta för till denna vintern skall visst polisen ha utvecklat en ny metod där man med hjälp av syra skall kunna kolla om numret är bytt/gammalt nummer(?). Farbror Blå skall visst även bli hårdare till i år eftersom det nu börjar vara ganska många oreggade maskiner i omlopp och när dessa är inblandade i olyckor så är det INTE roligt!

Men somsagt, rätta mig hemskt gärna om jag har fel, för dessa uppgifter är att betrakta som rykten!