Dekaler på RS

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Var & bytte Vipern mot en RS Venture idag & såg att dekalerna på huven på alla RS:ar såg lite `flammiga` ut,inte så farligt,men ändå.
Nån annan som sett det & isåfall,vad har du gjort åt det?

Gött ljud är det iallafall,hej.
 

moggemx

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
Det är bara nå "skydds fett" som ligger på när dom är nya... det går att polera bort med en trasa... anledningen till att det ser flammigt ut är för att det är en påse över huven som fasnar i fettet ...
dom lägger opå sånt på fabriken så att tex metalldelar skulle råka rosta på väg från japan...
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Icke då

Halloj,har provat med både det ena & det andra,t.o.m.T-röd & Lacknafta,men icke då.
Hursomhelst så ringde jag Bohlin(handlar`n)som sa:går bara bort med s.k limborttagare.
Så iväg & köpte sånt & ska prova imorrn,måste sova lite nu,jobbar natt.

Gokväll,sledders.
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Nähejdu,det gick inte det heller.
Nu ger jag upp,det får vara. :(
Suck,man vill ju att det ska vara perfekt när det är nytt...................
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Dekaler...

Var ut och kollade på min Rage... Mina dekaler var då inte flammiga... Tog en vända med trasan iaf över den med lite polish och vax. Så nu glänser den som bara den... Den har ju blivit dammig av att stå i garaget i väntan på snön som aldrig kommer... Men nu är det nog inte långt kvar tills backen är vit. Snöade i Söndags i typ 5 minuter... Jag som blev så glad :rolleyes:


//Jesper
 

fjollträskers

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
det är väll bara att reklamera till handlaren har du köpt nytt så ska det vara nytt eller hur det är lika bra att göra det nu för sen är det försent
om inte annat så ska du ju ha kompensation för det men jag hadde krävt att fått det åtgärdat