Helgeandsholmen Yacht Club

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Läser i nr 6 att Lars U Granberg har en del att säga redaktören.
Jag tycker inte att det blev så mycket tydligare.snarare mera luddigt.

Undrar tex hur många som skulle ha drunknat ute på isarna om de inte hafft höga kammar och lite motor,många gånger är det ju rätt bra att kunna paddla lite slask eller?

Men det viktigaste frågan är väl varför just Snöskotern?? Då är det väl hög tid med Helgeandsholmen Yacht Club hos båtfolket finns också en hel del pengar att hämta i form av miljöavgifter och annat trams, sen kan man ju finansiera sjöräddning och kustbevakning med dessa avgifter? :rolleyes:

Kan det vara så att de flesta väljarna bor där båt intresset är stort och man vill vara kompis med väljarna?

Menar inte att regeringen ska påföra båt folket en massa avgifter, men regeringen "Silar mygg å sväljer kameler" rent miljö mässigt är väl en snöskoter renare än en båt med samma effekt om man ser till verkningsgrad för respektive fordon.
Det är inte så många skotrar som har tex dubbla penta 8or (tyvärr) :D

Men efter som skoterfolket är en minoritet i Sverge så kan man väl hävda att vi är diskriminerade (rätt populärt nuförtiden)av regeringen,låter ganska allvarligt om så är fallet

Jag tycker att man skall se sammhällets vinst av de olika aktiviteter som finns att tillgå
i stället för att begränsa mäniskors möjlighet till rekreation oavsett i vilken form den bedrivs

Sänk bensin priset och kasta ut milöpartiet de har stält till med nog nu!
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
måste säga att det va en väldigt intressant artikel de där... kan man bli medllem i deras skoterklubb?? isåfall måste jag bli de...
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
heja Mikael

Bra ide Trasher, man kanske inte ska ha så stor erfarenhet av snöskotrar om man ska plattsa där varken Svemo eller snofed duger ju.

söka kan man ju alltid och styrelsen måste ju föra sina medlemmars talan så det innebär ju att om nog många "friska" mäniskor söker medlemskap så kommer hela iden med denna klubb att gå i stöpet .majoriteten bestämmer
Okunskap = nytänkande kan det vara så de har tänkt :eek: