Arctic-Cat ZR600-98

Muzzy

Aktiv medlem
1 jan 2000
62
0
6
Bollnäs Sverige
Är det en bra maskin?
Går den bra i motorn?
Bränsleförbrukning?
Hur är fjädringen? etc
Hur mycket väger den?
Antal HK?
Något man ska se upp med? Kända fel?
Nån som har egen erfarenthet av maskinen som kan berätta lite hur den är på led och så!?
Rimligt Pris?
Hmm, ja det var nog allt jag kunde komma på att fråga just nu!

Väldigt tacksam för alla svar!

 

hans1

Prospect sledder
1 jan 2000
2
0
0
Jo de är en bra skoter..
Den går bra bara att den inte har gått för hårt och långt utan service..
Beror på hur skotern är körd..
den väger ca 220 kg..
den har ca 106 - 110 hk..
Den är en riktig bra ledracer men den tar sig också fram bra i djupsnö för att vara en sport..
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Jag körde en 98 förra säsongen, sålde den i höst för 38 000:-, det är väl där dom ligger. Min var iofs i kanonskick. Kolla bakre motorfäste, vid förgasarna. Brukar kunna gå av. Variatorn är en svag punkt om den ej underhålls. Annars var det en kanonskoter, gick bra i lössnö för att var kort. Vissa klagar på att skidorna är lite väl mycket i luften men jag som kört Arctic förut och är van det, tänkte knappt på det. Fjädringen är underbar, bättre än på den SX-R jag kör nu! Jag körde på ca 2,4l/mil med den blandad körning, min var iofs chippad. Nåt mer du vill veta?
 

Muzzy

Aktiv medlem
1 jan 2000
62
0
6
Bollnäs Sverige
Hmm, nej inte som jag kan komma på just nu.
Har du något annat bra förslag på en skoter mellan 35-40k?
Det ska helst vara en kortbandad sportskoter. Kommer mest köras på led, men äver i lössnö så jag vill inte att den ska vara så tung och osmidig. Räcker gott och väll med 440-600cc, mer vill jag inte ha eftersom dom drar mer soppa och för att jag inte har behov av det.