tejpa min sxr!

Carl

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
jag hade tänkt att jag skulle ta sxr:en ut på vattnet en sväng. så jag undrar var man ska tejpa så att den går som den ska, utan att få in vatten.
Sxr 700 me hauck pipor och v-kit= kul på vinter. få se hur det blir i sommar
 
P

P...

Men... Antagligen tejpar du ju där det är springor och luftintag... Tänk efter lite det är ju inte så svårt att lista ut.
 

Attachments

D

det du!

men svåååårt!i skarvar å sånt tejpa buken sså fyller du den med vatten å kollar om det läker:pne men luftintagen å skåran där huven går ihop med buken åde!sen har du jö utsläp osså!alla håll där det kan tänkas komma in vatten!det är ju viktigast med dom stora hålen!
 

Olov Johansson

Välkänd medlem
31 dec 1999
158
0
6
40
Umeå
www.ninelives.se
Tejp kommer antagligen bara att hjälpa en liten stund, vattnet letar sig in ändå rätt många gånger.
Det är väldigt öppna skarvar mellan buken och chassiet på Yamorna så det är väldigt svårt att täta (nog bra) med tejp.

Tätta med badrumssilikon eller sätt en aliminiumplåt under variatorn.
Detta fungerar rätt bra.

Du måste även styva upp fjädringen, Proaction-boggien jobbar okopplad i början av fjädringsrörelsen så centerdämparen kommer börja bygga studsar på vattnet om du inte styvar den avsevärt, gärna så mycket det bara går.
Den går stabilare på vattnet om du även styvar framfjädringen allt som går.

Kraften har du helt klart för att kunna köra hur bra som helst, men tänk på att Yamaha är väldigt svårkörda på vattnet i början.
Lycka till !

//Olov Johansson
www.ninelives.se
 
R

Rmk 700

Ja Mrsup jag håller med dig till fullo att man kan tro att f7an är en vattenskoter för den går jue på snö iaf..
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
du kommer att sjunka en yamaha går inte

att köra på vattnet
hälsningar micke
 
E

Engström

Det är inte så ##### blå noga m att ha super tätt... se bara till att ev vatten som kommer in kan komma ut genom ett litet hål i buken annars har du en swimingpool i buken som mer än gärna stänker vatten på remmen :-( .... kan bara säga att du kommer att bli världs mästare på att tömma tankar,förgasare,vevhus mm innan du lärt dig men när du lärt dig så är det förbannat fränt... lycka till :)