värsta på leden?

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
Såg hästar vs leder här nedanför i forumet och jag håller såklart med talaren om att skoter leden bara borde vara till för iallafall bara motorfordon så jag startar en egen tråd där jag vill att ni ska skriva vad det värsta ni mött på leden varit? alltså mest hjärndöda, dumma, oskuldsfulla idioter ni mött på leden

Det värsta jag någonsin mött på en skoterled var förra säsongen då jag var väldigt nära att köra över en mormor/farmor med 2 st 2-4 års små barn på vardera små plast pulkor på en väldigt smal krokig led med en massa träd och buskar nära inpå = noll sikt

Mötte dom i en kurva i ca 40 km/h så med lite onaturlig lycka väjde jag ut rakt mot alla träd men hittade ingen av dem. DÅ skotern stannat kollade jag bak för att se så att barnen klarade sig och då står kärringj****n och skriker och viftar med näven åt mig.

Självklart kände jag mig väldigt skakad efter händelsen men efter att ha kommit hem ångrade jag mig att jag inte gått fram till gumman och lagt fram ett par sanningens ord


så vad är det värsta ni mött på efter leden?
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Hmm, måste vara första gången jag mötte en Freestyle.. Började garva i hjälmen så mycket att jag var tvungen att stanna :)

Nää men nog är det väl hästarna som är värst, speciellt när leden inte är hårt packat så det blir stora hål.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Eller dessa skidåkare som åker på skoterleden, sen när man kör förbi dom i normal fart. Så hyttar dom med näven och ser allmänt förbannad ut.
Tyvärr är man för ödmjuk och snäll så man fortsätter bara vidare utan att stanna och säga några väl valda ord.
De borde ju vara tacksamma att det finns skoteråkare och på så vis leder som sladdas Idiellt av snöskoter intresserade.

Sen ska man inte dra alla över en kant, men de som åker skidor på skoterlederna och beter sig så här. Borde veta bättre.

//Ronny
 

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
jag fick faktist en skidstav smällandes över hjälmen förra vintern också, men jag ksrattade bara för den gick av och när jag var på väg hem så gick skidåkaren med skidorna i handen och med bara en stav
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
jag fick faktist en skidstav smällandes över hjälmen förra vintern också, men jag ksrattade bara för den gick av och när jag var på väg hem så gick skidåkaren med skidorna i handen och med bara en stav
hahahaha den var rolig:laugh::laugh:
 
B

Biosteel

hahahaha fick mig verkligen att skratta men seriöst nu :p

men tänk om jag va seriös då:hmmmm2: haha nej men att möta elefanter e fan imejj jobbigt efter leden. eller alla ***** tigrar o lejon som skiter på leden.. e så förbannat less på dom:eek:
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Värsta på leden jag mött är nog tjäderjäveln.
Kom upp till stugan sent på kvällen och fick det där suget "bara en liten sväng"
Kolsvart ute men och kör väl lite halvfort när helt plötsligt det dyker upp en tjäder framför mig som jag får på hjälmen, där kan vi snacka hjärtat i halsgropen!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
1: Enduro åkare som tycker dom är skitfräna som kör MC på vintern... på den led jag just sladdat med kärlek...och du gör 50 cm djupa fåror i den...

2: Skidåkare som stirrar ut en och tycker att leden tillhör dom, bara dom...få se.. det heter väl SKOTER led..

3: Hundägare som har hunden lös efter spåret som blir arg på mig för att hunden jagar efter skotern...lär er ha hunden i koppel...

4: Hästar på skoterled...tja, behövs väl ingen närmare förklaring...

5: Hänsynslösa skoteråkare....kör som om de var jagade av snuten...med risk för att köra över vem som helst de möter..vissa gånger önskar man att man satt i en stridsvagn då man mötte dom...så slapp jag väja ute i riset för dom....som inte ens stannade och frågade hur det gick..IDIOTER

6: Sist men inte minst..skoteråkaren som stannar och frågar... -Har du problem? Du har huven uppe... -Japp, svarar du, den verkar ha skurit... -Jasså, vad trist, hej då...ÅSSÅ åker fanskapet iväg, utan att ens fråga om man vill ha skjuts till närmaste väg, eller nåt..S K O T T P E N G A R! ! ! ! Dessutom stod jag på kalfjället :(
 
B

Biosteel

6: Sist men inte minst..skoteråkaren som stannar och frågar... -Har du problem? Du har huven uppe... -Japp, svarar du, den verkar ha skurit... -Jasså, vad trist, hej då...ÅSSÅ åker fanskapet iväg, utan att ens fråga om man vill ha skjuts till närmaste väg, eller nåt..S K O T T P E N G A R! ! ! ! Dessutom stod jag på kalfjället :(



sånt e de fan verkligen skottpengar på. helvete vad lessamt när folk inte kan hjälpas åt:mad:
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
En hel renflock fulla leden! och dom är ju inte så kvick heller utan dom flesta stog ju bara och glodde som dom aldrig sett en skoter förr! ;P
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
tycker ofast renarna springer rätt bra när man kommer dånandes, en sak med bilen. Men med skotern brukar de bli rätt bra fart på dom. Mötte en flock på runt 20 renar idag, dom höll fan 35-40 på leden=P
 
4

426H

jag startar en egen tråd där jag vill att ni ska skriva vad det värsta ni mött på leden varit? alltså mest hjärndöda, dumma, oskuldsfulla idioter ni mött på leden

Det värsta jag någonsin mött på en skoterled var förra säsongen då jag var väldigt nära att köra över en mormor/farmor med 2 st 2-4 års små barn på vardera små plast pulkor på en väldigt smal krokig led med en massa träd och buskar nära inpå = noll sikt

Mötte dom i en kurva i ca 40 km/h så med lite onaturlig lycka väjde jag ut rakt mot alla träd
Lol, det här är nog ett av dom mest hjärndöda, för att använda ditt eget språkbruk, inlägg jag någonsin läst på forumet. Vems fel var det att det blev en incident? Tänk om det var en 300 kg Bearcat med sladd du hade mött istället? Du skriver ju själv att leden var "väldigt smal och krokig" dessutom dålig sikt. Du körde för fort helt enkelt.