någon som har haft eller har läckande oljelock på sin xp?
satt dit något nytt lock eller på garanti?
någon som har haft eller har läckande oljelock på sin xp?
/Renegadexx
jo jag har ett läkande lock... ska in imorn å linjera motorn då får dom fixa de me![]()
Det är väl själva halsen som flexar. Ska finnas en eftermarknads alu hylsa man sätter i som gör att man kan dra åt .
men om de e de så kanske man kan svarva något liknande?och ett nytt oljelock? någon som gjort något liknande?
/Renegadexx
tanken läcker olja pga att locket har blivit för hårt åtdraget. Antingen måste man dit med en hylsa eller en helt ny tank=svindyrt.
på -08 kunde man få ny tank på garanti men nästan alla -08or har garantin gått ut på nu.
ok men jag har garanti kvar tog ut den 09.. ja motorn och sekundär sitter i givna lägen så de ska väl inte gå att justera???
/Renegadexx
Någon som vet vad hylsan kostar?
jag hittade den hylsan på ett foru i usa (dootalk) men jag kan inte hitta vart man köper hylsan på nån sida...![]()
/Renegadexx
Fick nytt lock på garantin i höstas så nu är det tätt.
Men man får passa sig för att dra till för hårt.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience...
Märkte idag att det läkte på min GT -03a och det är väl antagligen förra ägaren som dragit för hårt någon gång....röret/gängan på oljeburken såg att vara deformerat, finns det några andra lösningar än att byta burk eller sätta i en hylsa?
Yes, läckte men med nytt lock blev det tätt.någon som har haft eller har läckande oljelock på sin xp?
min xp läker oxå,upptäckte i helgen att gängan i tanken är lite skadad,typiskt oxå.gåre dra ihop nåra å beställa hylsor från usa?
vi har 2 xp båda läcker om man drar locket för hårt när jag drar locket c:a 1.5 cm efter det börjar nypa , är båda helt täta... det känns löst men sitter och är tätt.
Värt att prova funkar för mig.
Löser man problemet genom att skaffa ett nytt lock?
Eller räcker det med att INTE dra åt det för hårt?
Strandlund
Jag har inte bytt lock på mina dom läcker om jag drar för hårt... drar jag löst är det tätt.
Men det är klart har man dragit sönder grejorna då funkar väl bara byte.
men man drar ju inte åt svinhårt för man känner när de tar emot sen drar jag lite till.. men nu ska jag prova att bara dra dit det börjar att ta emot..
/Renegadexx