luftburken på f7an täpper igen!

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
Tjena.

jag blir galen när man är ute och pumpar i pudret när snön/isen täpper igen lufttillförseln. det jag vill veta är hur man gör för att hindra snön/isen att komma dit eller fastna. det sitter mesh under scoopet men det räcker tydligen inte.
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
ska vell finnas nått "nät" man kan sätta på sidan av scoopet så det inte kommer in under. läste det i nån tråd här för nån dag sen, sök runt lite kanske du hittar =)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de funkar , de finns stängningsbara ventiler som bara bara öppnar vid behov , stängda så suger motorn kall luft utifrån som vanligt
 

svartakatten

Välkänd medlem
27 sept 2004
257
1
18
Luleå
de funkar , de finns stängningsbara ventiler som bara bara öppnar vid behov , stängda så suger motorn kall luft utifrån som vanligt
Har också sett ventiler som man kan stänga, men vilket fabrikat gör dessa? Jag vill ha tag i dessa till min F7a . De kanske inte finns numera, för det var nog flera år sedan jag såg dem.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tillför väll inte tråden något, men det var av den anledningen det inte blev någon mountain med firecat chassie, utan det bygdes om med ny huv osv.
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
Jag köpte aluminium matta på järnhandeln, klippte till bitar som va lite större än hålen i scoopet och satt dom på utsidan, det släpper ju igenom lite snö men abolut inte så att det kan sätta igen sig, det funkar då för mig.