snödjup i kronogård!?!

cyan

Välkänd medlem
23 dec 2010
118
0
6
Piteå
hoppas nån kan lägga upp en bild eller liknande tills imorgon vi funderar också på fara upp på lördag men känns ju inge kul om det är lite snö att åka 30 mil krångla lasta och hålla på
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Åker mest troligen upp på fredag och kollar läget så jag meddelar under kvällen hur det ser ut då !
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Hemkommen från Kronogård och ja vad ska man säga :eek:hwell:

Ca 30-40 cm hård snö.

Det var väldigt hårt före inte flinta skare men nästan vi körde överallt både uppför å nerför inga problem med det. Inge känningar av sten el dylikt heller.
Men är det pudret man letar så ska man definitivt inte åka men vill man testa skotern och å fara överallt i skogen å köra så då kan man åka. Sjukt bra fäste, till och med på isen.

Ja vi gjorde 2 fastkörningar så det gick att köra fast.



 
Last edited:

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Hemkommen från Kronogård och ja vad ska man säga :eek:hwell:

Ca 30-40 cm hård snö.

Det var väldigt hårt före inte flinta skare men nästan vi körde överallt både uppför å nerför inga problem med det. Inge känningar av sten el dylikt heller.
Men är det pudret man letar så ska man definitivt inte åka men vill man testa skotern och å fara överallt i skogen å köra så då kan man åka. Sjukt bra fäste, till och med på isen.

Ja vi gjorde 2 fastkörningar så det gick att köra fast.



Dra en gräns så sugen jag blev på att åka upp nu! Kanske måste lura med sig nån imorrn/söndag så man får börja köra in.
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Jag och rbanan åker upp på söndag. -16 och lite snöfall hindrar ju ingen.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Mer snö kan inte skada ;) Hittar jag nån att dela soppa med så är det inte omöjligt att jag åker upp också :)
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
för inkörning är det perfekt nu !!

:evil: hehe ville ägga upp er lite ...........:eyebrows:
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Inte jag iaf.. Firmafest för han som jag brukar köra med och verkar som att dom flesta inte har skotern i närheten :/
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Jag var dit idag! Ca 40cm snö på myrmarken med bra bär i snön.
Men inte för hårt, drar man på fullt så åker man igenom snön. Körde en del i skogen men kände då aldrig nån sten eller stubbe, så de blev en fin premiärtur :)
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Var lastar man bäst av i Kronogård? Kanske måste ta en dagstripp till veckan om det ska vara såhär :>