Arctic Cat 2012

CeDeR

Ny medlem
22 nov 2010
4
0
1
Stockholm
Jepp, de har jag räknat ut. :) Men vad blir skillnaden? Vad är bättre? Värt att byta? Ska endå ta hem lite extra tillbehör, så då kan man ju plocka hem ett par samtidigt om de känns nödvändigt att byta.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
men om man vet att man får kanon bra service så kan man betala några tusen till, finns fan inte många seriösa handlare kvar i detta rike synd nog.
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
men om man vet att man får kanon bra service så kan man betala några tusen till, finns fan inte många seriösa handlare kvar i detta rike synd nog.
Det håller jag absolut med om, men som för mig som kommer köpa min första skoter kan jag nästan bara gå på pris och/eller på det första intrycket jag får hos handlaren, eller möjligtvis rekomendationer från andra. Men mest kommer det nog att handla om pris/avstånd för mig.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
[video=youtube;AFqOm5th6_Y]http://www.youtube.com/watch?v=AFqOm5th6_Y[/video]
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Är det ngn som vet om det går att köra arctic's "nya" 1100 turbo på 95okt eller måste man köra på 98okt?


Men förväntar er inga inbyten där iaf. Även om tidigare skoter är köpt där.
Ok ja det är något jag aldrig testat, brukar ändå inte vara ngn handlare som vill byta in mina gamla rat :(
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Är det ngn som vet om det går att köra arctic's "nya" 1100 turbo på 95okt eller måste man köra på 98okt?
Iom att E10 kommer att ersätta 95okt i början av maj skulle jag då inte rekommendera någon att köra på det i vilken skoter du än äger.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Iom att E10 kommer att ersätta 95okt i början av maj skulle jag då inte rekommendera någon att köra på det i vilken skoter du än äger.
95 innehåller för närvarande 5% etanol. De svenska reglerna gör det som mest lönsamt att blanda in ca 7% etanol så i praktiken kommer det även i fortsättningen att vara samma bränsle.
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
varfär ska dom visa i slowmotion å skit.. vill ju se hur den går!
Håller med dig, och ofta tar de bort allt ljud och sätter dit skit musik, som om det är vad man vill höra? Vill höra motorn vråla. Iof var det rätt bra motorljud i denna, men sett generellt så förstör många sina klipp med musik, det är då min åsikt
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Jackson hill, 0% skoter 100% förarskill, rätt förare så tar man ju sig upp med i stort sett alla mountains.

Jag Älskar Cat, men att vinna Jackson hill, eller bara bedriften att ta sig upp bevisar inget skotermässigt för mig, bara förar mässigt.
Sedan är ju inte skotrarna direkt standard heller.
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Tråkig nyhet. F och XF kommer inte att levereras med 44mm matta. F kommer med 38 ripsaw och XF kommer med 38 cobra.
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Absolut. Alla som bokat ville egentligen ha världens sämsta matta på sin F modell.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
MIsstänte det eftersom det brukar bli problem med brända slides med 44 mm och uppåt på ledmaskiner förvanliga svenssons.