Lynx 2018

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Har ni som har bokat boondocker 850 fått några bra priser på dom?

Förstår om ni inte vill skriva ut exakta priset här i tråden.

Men vore kul att höra om dom går ner något från ord priset minus snowcheck

Har en kompis som tänkt boka med mig men där han har hört har det varit tvärt nej.

Man är ju van från tidigare Polaris köp att kunna få iaf 10.000 i rabatt
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Fick förklarningen att brp har dragit in marginalerna eftersom vissa handlare missbrukade deras rabatter ut till kunder. Vart otroligt ojämna priser ifjol vilket skapade huvudbry. Vissa sålde 154" summit 850's för 130-135 medans vissa låg på 140-145'.
Så de lär nog vara mindre å göra på priset iår om brp smällt handlarna på fingrarna.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Dom har dragit ner på marginalerna till handlarna, men ändå har priserna ökat?
Alltså tjänar BRP en bra hacka på detta...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Dom har dragit ner på marginalerna till handlarna, men ändå har priserna ökat?
Alltså tjänar BRP en bra hacka på detta...
Det är ju en till därimellan som brukar vilja ha en del av kakan också. =) Och som nog är den som sätller krav på vissa priser etc.
(Importören alltså om oklart)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det är ju en till därimellan som brukar vilja ha en del av kakan också. =) Och som nog är den som sätller krav på vissa priser etc.
(Importören alltså om oklart)
Självklart.
När jag talade om BRP så menar jag BRP scandinavia.
Dom är ju importör om jag förstår rätt.

Reagerade bara på att de ville minska marginalen till handlarna, alltså minska prutmånen mellan olika handlare.
De skulle då kunna sänka priset lite, sälja skotrarna för samma summa som tidigare, men kunden har fått mindre rabatt från listpriset.
Men istället så höjdes priserna en del, som vanligt...
Dollarkursen är väl en del i kråksången.
Men den låg högt redan förra året.
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
Man brukar ju få 10-12% på listpriset, oavsett märke!
Bett 2 firmor räkna på en Freeride 146, så få se vad dom kommer fram till.
Dock ser jag inte problemet, är det inte upp till handlarna hur mycket dom vill ha i vinst dvs hur mycket dom vill/kan pruta?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Kråksången säger mig marknadsledande samt utnyttjar situationen och vill tjäna maximalt med peng medans de går. Inte svårt å lista ut ;)

Fire02 ja men dom får ju mindre å göra på priset om dom köper in skotrarna iår för ett högre pris från Brp Skandinavien. Det var nog rätt goda marginaler ifjol på maskinerna om dom kunde pruta ner från 160? till 133' utan att ens skaka på axlarna. Och då tjänade fortfarande handlarna på det.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Ehh ja prutade dom så mycket så hade handlaren max 2% över i vinst dvs knappa 2-3000kr, bra affär eller????
Undrar hur länge en sådan handlare överlever? Förmodligen en av anledningarna till sämre avans för ÅF i år eller?
 

tothetop

Medlem
29 mar 2017
44
4
8
Sundsvall
Jag anser ju att pudermaskinerna ska vara just så extrema för oss som vill ha en pudermaskin, finns fortfarande för många kompromisser på pudermaskiner bara för att dom ska gå att använda till andra ändamål. dynor tex är ju ofta så stora att dom rymmer en hel familj på en pudermaskin. nu har ju både lynx och skidoo nätt dyna jämfört med polari och articcats mountain maskiner. tycker dock det ser ut som att lynx dynan är större än skidoos. Det finns ju crossover maskiner för dom som kör mycke myr och mindre sluttningar ibland med pulka efter.
Tycker inte det är så stora kompromisser att montera ett drag på en boondocker ds, man är ju och klättrar och leker hela säsongen, men mot våren när klättringssäsongen är över och man vill ut med en liten packkälke så ska man ju inte behöva ha en enkom skoter för det ändamålet. Tror inte en båge från boondocker re förstör det nya "tänket" med den kortare tunneln nämnvärt när den sticker ut 5cm.
 

lynx_tokig

Aktiv medlem
7 nov 2011
88
0
6
vindeln
Va in till ÅF idag och fick pris på en 3700 - 850 landade på 148*** med endast bukskydd som extra tillval sen hadd dom kika när dom va till Finland och konstaterat att de utan någon större operation skulle gå att montera ski doos linq stänka (finns inte som tillbehör i lynx katalogen)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Skidoo linq snowflap går väl endast ha monterad i sitt linq fäste på en lynx, dvs sätter man stänklappen i hållaren i slutet av tunneln så lär den åka på mattan? Eller har jag missat något?
 

ordjamt

Medlem
31 jan 2017
17
4
3
Nordjämtland
Var in och fick bra pris på en 49 Ranger 600 e-tec idag så nu har jag bokat min första skoter helt plötsligt. Blir fint det! :bigsmile:
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Blir det ny maskin inom närmsta åren så blir det helt klart en lynex.

Går boondocker 3900 850 att få med elfläkt?
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Är på vippen att boka en Boondocker 3900. Men har beslutsångest när det gäller val av mattan, lutar mot 64 mm då 75 mm kammar känns onödigt våldsamt, sällan man kör i sånt före att man behöver det. Sen tänker jag mig att man får bättre mattspeed och flyt med 64 mm, och kanske lite mindre grepp och skidres. Skidres är ju bara till nackdel vid brant klättring. Hur resonerar ni som beställt tänker beställa?

Annars verkar ju fotstegen vara mycket smalare än summitens, syns på bilden. Ser lovande ut.
Det är ju där summit 850 hänger sig när det blir brant märkte jag när vi va å körde i vuogga för nåra veckor sen.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Valde 75mm för lössnösäsongen och sedan kapar man till våren i fall det skulle behövas, funderar på att göra det nu på G4an :)