Yamaha SRX 700 eller RX-1

Mickesrx

Välkänd medlem
18 apr 2006
117
1
16
Övik (Utanför stan i en by)
Hej!

Är det någon som vet vem som går bäst?, SRX 700 eller RX-1?
Alltså toppfart och acc?
Har en SRX 700 själv och tycker att den går väldigt bra.
Även mot andra skotrar om nån har testat!

Tack på förhand.
Mikael
 

MiraC

Medlem
21 mar 2006
22
0
1
nykaabi
rx1

Rx1 e grymt bra skoter den drar nog lätt undan din srx.
+ att den e 4-takt så det går inte så mycke soppa :D
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Njae, SRXen är en svårslagen rackare, går som ett skållat, både i acc och toppfart. Så det blir nog ganska jämt mellan dem, dock med RX som drar längsta strået. Fast om SRX har standardmattan så plockar en RX den i acc och sätter du på en bättre matta på SRX så plockas den av RXen i toppfart.

Fast SRXen har inte jordens bästa fjädringsväg. När det gäller ljudet så visst, en SRXtrippel sjunger skönt, men en RX låter som bekant myyyycket trevligt, både på tomgång och då den ylar uppåt 10500 varv.

Jag skulle lägga min peng på en RX iaf, och om man kan skall man langa dit ett V-kitt. Blir som en ny maskin...

Och att RXen sen drar 1.3 - 1.5 liter / mil är också trevligt...
 

pålle2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
49
0
0
Har du en Rx-1:a med Efi så drar den helt klart Srx:en fast är det en med förgasare så blir det ganska jämt, det är en stor skillnad på dom olika Rx-1 modellerna.

Det är inte bara att dom har slängt dit efi dom har mixtrat ganska rejält med motorn också.
 

Mickesrx

Välkänd medlem
18 apr 2006
117
1
16
Övik (Utanför stan i en by)
Ja det tycker jag också, drar man full gas så tycker jag att det snabbt upp till 100, har fått upp den till 200 enligt mätaren, med en 32 mm matta, men det spinner mycket ändå.
Orsaken till att jag frågar är för att jag känner ingen som har en RX-1.


Mikael_N skrev:
Njae, SRXen är en svårslagen rackare, går som ett skållat, både i acc och toppfart. Så det blir nog ganska jämt mellan dem, dock med RX som drar längsta strået. Fast om SRX har standardmattan så plockar en RX den i acc och sätter du på en bättre matta på SRX så plockas den av RXen i toppfart.

Fast SRXen har inte jordens bästa fjädringsväg. När det gäller ljudet så visst, en SRXtrippel sjunger skönt, men en RX låter som bekant myyyycket trevligt, både på tomgång och då den ylar uppåt 10500 varv.

Jag skulle lägga min peng på en RX iaf, och om man kan skall man langa dit ett V-kitt. Blir som en ny maskin...

Och att RXen sen drar 1.3 - 1.5 liter / mil är också trevligt...
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
pålle skrev:
Har du en Rx-1:a med Efi så drar den helt klart Srx:en fast är det en med förgasare så blir det ganska jämt, det är en stor skillnad på dom olika Rx-1 modellerna.

Det är inte bara att dom har slängt dit efi dom har mixtrat ganska rejält med motorn också.
Sätter du ECP-kit på en förgasarmodell så får du lite mer pulver i motorn, mest på mellanregistret (10-15hk) och rappheten blir likt en FI.
De som de mistrat i FI modellen är variatorn, vikterna väger 10gr mer så den växlar på mycket hårdare. Sätt på ett V-kitt på en förgasarmodell så den växlar på hårdare så blir det jämt skägg mellan FI och gasar-modellen.

Den lilla nackdelen med FI är att den drar mer soppa än gasarmodellen, samt att det är en annan sittställning (som inte passar mig). Dock så är FI lättare, bättre boggie.