Felet hittat! Slang i tanken

20 sept 2006
42
0
1
Skellefteå
Tjenare, det var jag som skrev "Vad kan felet vara?" tråden här om dan, men nu har vi hittat felet. Slangen som sitter i själva tanken, har lossnat. Så det var därför den inte ville gå, den fick ingen soppa.

Men nu till dilemmat, hur tusan ska vi få tillbaka slangen i tanken? Någon som har en bra ide? :) jag är slut på ideér !
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Slangen som sitter i själva tanken? borde inte bensinen ha runnit ut då? :S Eller är jag bara helt virrig.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Quethec:
Nej, eftersom "slangen" sitter på en nippel som är ungifär på mitten av tanken, i framkant. Och därför kan endast halva tanken ha runnit ut.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Alla tankar jag har sett så skruvar man bara ur nippeln som oftas är gjord i mässing och montera tillbaks slangen, kolla även kläppen som sitter på slangen för där finns en sil, gör ren den.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
ah ok :p har aldrig kollat de på skotern men crossen rann de rätt ut i vädret

Quethec:
Nej, eftersom "slangen" sitter på en nippel som är ungifär på mitten av tanken, i framkant. Och därför kan endast halva tanken ha runnit ut.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Om jag minns rätt hade jag lite slang innan kranen. Men jag vart rätt liten när jag hade cross. Men skitsamma jag fattar iaf va du menar :D huvudsaken


Mjo, men crossen har ju inte heller någont slang i tanken, den har bara en liten bensinkran...