miles eller mil?

joki

Ny medlem
11 dec 2006
2
0
1
hpda
hur vet jag vad mätaren är inställd på en polaris 700 -01, och vet inte om den är inställd på mil eller miles?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Är den såld i Sverige så ska det ju vara metrisk skala - Mil. Är den importerad privat eller så kan det kanske vara annat.
 

Prox600-03

Välkänd medlem
1 mar 2006
118
0
6
46
Söderhamn
Jag har milesmätare på min ProX...vet inte varför dock, den är ju svensksåld! Är väl bara ta en sväng och se vad den är inställd på....borde väl visa sig ganska fort.

///Robban
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Kan ladda upp en bild på en miles mätare...Dom yttre siffrorna(dom större) visar vad mätare mäts i..km/h längst ut då mäts det i kilometer osv...

Edit:Om man vill veta mil antalet när man har miles mätare kan man gångra med ca 1,6..
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja



Edit:Är lite special edition:p ut bytta siffror,men om du kollar längst till vänster så ser du att det stå "ph" men ska egentligen stå "mph"..=miles mätare
 

Prox600-03

Välkänd medlem
1 mar 2006
118
0
6
46
Söderhamn
Har generalagenten/återförsäljarna gjort någon miss då eller var det så på vissa årsmodeller?
Pratade med svärfar som är Polaris återförsäljare och han sa att det ska bytas mätare på dom till km.

Så jag vet inte varför det inte är gjort.....verkar ju långsökt att det är nån som glömt :)

Mvh Robban
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Okej men på min Rxl fanns det både miles om mil...milsen stog med stora siffror och milen med små innanför milsen ..blev kanske lite svårfattat..:D
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Okej men på min Rxl fanns det både miles om mil...milsen stog med stora siffror och milen med små innanför milsen ..blev kanske lite svårfattat..:D
Så har jag på bägge mina bilar, Men den svensksålda Broncon den står MPH med litet, på min flyttgodsimporterade sommarbil den står det lika på som du förklarade.

Men att tänka på, trippmätaren är ju i enheten som är i störst stil på hastighetsmätaren. Kan vara lite kruxigt när man är van att tänka i kilometer och mil och den står i miles. Annars är ju det lugnt med hastighetsmätaren, stoppar någon en för man kört förfort så ljugerman ju inte om man säger att man höll 70 ;) (fast MPH då)