Mountain max 700

Jimmyp

Medlem
21 mar 2006
8
0
1
Fåker
Tja! Jag undrar bara om chassina på mountain max 700 -97 och vmax sx 700 -97 är identiska ända bak till dynan? Jag funderar på att skaffa en sån och vill veta om det är nåt att ha.:rolleyes:
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hej

jag skickade ett privat till dig ochså...
jag tror blocket tog bort min annons precis, du får höra av dig om du vill veta mer, jag har haft den i 7 säsonger och är fortfarande mycket nöjd, min skoterkompis har dock hittat en jättefin SRX MM och den har ju rätt mycket mer maskin 112/140hk , då kände jag att jag ville uppgradera, hittade en rx1 mm..TREVLIGT!!!men mm-97 án är kvar än så länge.
Tar med mig stockholmskompisar upp ibland och dom är rätt glada i att få låna en sådan pass vass maskin..

Mvh//Johan Stenroos
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Tja! Jag undrar bara om chassina på mountain max 700 -97 och vmax sx 700 -97 är identiska ända bak till dynan? Jag funderar på att skaffa en sån och vill veta om det är nåt att ha.:rolleyes:
Joo de är samma, enda som skiljer är att mountain maxen har längre fjädringsväg runt om. Yamaha har ju bara tagit dom korta modellerna å sedan lagt på en chassiförlängare där bak för att den längre mattan ska få plats.
 

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Det är samma maskin sånärsom på längre matta och lite längre fjädringsväg. Original var det en rätt bra och dyr matta på den. Fast den är väl slut vid det här laget. Det var också lite bredare plastbelag på skidorna. Jag har en nästan helt ny boggiedämpare liggandes till en sån, satte på dubbeldyna och en kraftigare bakdämpare. Säljes till kanonpris!