Bilder och tips för bygge av rörchassie.

TommyBrand

Välkänd medlem
19 feb 2006
118
0
6
Mora
Har blivit sugen på att testa att bygga en egen skoter, ta delar från diverse skotrar och pussla ihop med ett hemmabyggdt rörchassie. Men jag är långt ifrån fullärd om skotrar och är fullt öppen för tips.
Som den inbitna polarismänniska jag är så har jag tänkt mig uniefär följande recept:
*Framvagn inspererad av IQ / REV
*X-tra 10 boggie. Dom ska väl vara bra har jag hört?
*6-700cc motor från t.ex. Edge/Rmk med tillhörande drivlina.
*Chassie inspererat av IQ / REV, dvs framåtflyttad körställning med ganska hög dyna och relativt tvärt lutande styrstång.
Har främst tänkt använda den till att leka med, t.ex. crossbana och kanske ramphopp om man vågar så långt.
Hur är det med reggning av en sådan maskin? kan jag ta papper från en indy och säga "nej vadå, det här är en indy jag har byggt om lite" när polisen stoppar mig, eller är det helt kört med att regga den? visserligen finns det inga skoterpoliser här jag bor, men om man vill bege sig mot fjällen så...
Är tacksam för bilder på andra byggen, har sökt lite med bara hittat en ynka bild. letar jag på fel ställe helt enkelt?
Väldigt tacksam för bilder och tips / förslag.
mvh Tommy
Mora
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Tja om jag inte mins helt fel så kan du Ny regga ett sådant bygge mot en Fet pening men då måste den följa "2007" miljökrav osv men det borde gå på en skoter..... brukar vara kärvare på bilar.