Aspen 2T olja

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Någon som provat denna olja i sin skoter? Står i specifikationen att den passar alla luftkylda 2t motorer. Men det borde ju gå lika bra med vattenkylda motorer? Eller är jag fel ute då? Är ute efter en olja som inte ryker och luktar illa. Såg att denna skulle vara så. Någon som har andra tips på någon bra olja som inte luktar så mycket och låg rökig?

Passar Aspen 2T oljan att köras med vanlig bensin eller måste det vara deras akrylat bensin?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Aspen funkar kanon jag har använt den i flera år och den ryker å luktar inte så mycket och den har bästa kallstarts egenskaperna av alla oljor jag testat.
Att det står att den passar alla luftkylda beror på att luftkylda motorer som tex motorsågar går mycket hetare än en vattenkyld och det ställer ännu högre krav på oljan.
Jag kan varmt rekomendera Aspen syntet 2t sen att den inte tillhör dom dyraste (339:-/4l) gör ju inte saken sämre.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Rave ventilerna på min sdi fungerade dåligt efter att jag kört på den oljan förut, bytte till mobile igen och har inga problem.