Snödjup i Sverige just nu?

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
är de ingen som har varit och kört runt laxsjö,storåbränna eller lakavattnet? har stuga där och funderar på att åka upp i helgen.
 

Mike77

Medlem
2 nov 2007
6
0
1
Lbg
Kom hem från Kringelfjorden,Idre igår. Var inte mer än ca 15 cm i stugbyn, medans höjderna runt omkring hade betydligt mer.Var dock aldrig upp till Grövelsjön.
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Kameran har inte uppdaterats idag. Har hört på ryktesvägen att det har fallit 40 cm i grövelsjön i natt! därför är man lite nyfiken på Gördalen.
Har det kommit 40 cm i gördalen så har det i såna fall blåst dit,inte fallit.
Det har varit storm styrka ända sen i går middag,så snön har garanterat blåst bort från alla öppna ytor.
På kalfjället är det nog väldigt stenigt,tyvärr:(
Det har kanske kommit 10 cm max sen i fredags.(utom kanske i gördalen då;))
 
Last edited:

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Låter som att det ska snöa då och då här fr.o.m. onsdag och över helgen :) Får hoppas det blir skoterföre före jul så man kan dra på sig tomtedräkten och glida runt på byn :D
Hmm, enligt smhi.se så kommer det lite snö under onsdagen och lite under lördagen. Så det blir nog bara någon cm, tråkigt nog. :( Jag vill ha massor av snö!
 
E

ejwbegysv

Har det kommit 40 cm i gördalen så har det i såna fall blåst dit,inte fallit.
Det har varit storm styrka ända sen i går middag,så snön har garanterat blåst bort från alla öppna ytor.
På kalfjället är det nog väldigt stenigt,tyvärr:(
Det har kanske kommit 10 cm max sen i fredags.(utom kanske i gördalen då;))
Ringde upp idag och hörde med mor och do mhade varit upp på fjället igår, det har blåst rejält så det är inte så bra på kalfjället... Håller man sig dock idalgångarna så är det ganska ok med snö...

Finns endel rejäla drivor på vissa ställen iaf..

Kameran uppdateras när det blir ljust igen..
 
Last edited:

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag har hört via rykten att det är ca en halvmeter snö i stöde (sundsvall). Det lät lite överdrivet. Någon som varit i stöde o kört?


jag bor i nedansjö och farsgubben bor i stöde och jag kan säga dig att det är knappt 1dm i stöde... vi har mer i nedansjö än vad dom har i stöde och då har vi ca 1-1,5dm :)
 

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
Är det nån som vet hur det ser ut runt bjursås/grycksbo? Eller kanske svartnäs?