Snödjup i Sverige just nu?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
I Piteå verkar det bli en vanlig vinter... Faen vad tungt det känns, jag var ju sugen att åka ut på en första vända.
 

Forsman

Välkänd medlem
9 nov 2007
422
1
16
Skellefteå
Nu har vi näst mest snö i Sverige enligt SMHI 27cm.. det var kl 12. nu är det närmare 40cm and rising!!

Detta blir en sjuk vinter verkar det som...;)
Om det inte blev som förra vinter, det kom helt SJUKT mycket snö i november och en bit in i december, och sedan smälte allting bort!
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Här i arjeplog har vi haft ca 15cm nu hela veckan men så inatt så poff!! nu har vi snart 50cm.. och det vräker bara ner!! ska ut en repa imorgon och känna på snön lite.. ;) Skulle vara spännande att veta hur mycket det kommit upp mot Vouggatjålme, om det är värt ett besök redan??
gud alltså... är det normalt att de kommer sådana mängder i början av november??
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
är såå sjukt avis på alla er som har fått massa snö och kan åka lite i helgen!! här har vi bara ett tunt vitt täcke. :( nåt vitt tips på vart man dra iväg åå åka?? :D
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
haha jaa man e avis som fan, men de vore gött om vi hade 35cm iaf på söndag, nu är det 18-20cm var ut och mätte, snöar det inatt så får jag se om man drar en liten repa imorgon:D
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Här i arvidsjaur hade bara typ 1dm tills igår kväll då det började snöa som f*n. Nu har vi 50cm, och det fortsätter att snöa lika mycke. Jag har vart ute å kört en sväng men isarna är fortfarande svaga.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Här i arvidsjaur hade bara typ 1dm tills igår kväll då det började snöa som f*n. Nu har vi 50cm, och det fortsätter att snöa lika mycke. Jag har vart ute å kört en sväng men isarna är fortfarande svaga.
Haha skööönt, isarna?:confused: , finns typ inte en glimt av dem här!=/
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Vi åker upp i helgen.. ska bli trevligt..

Ska visst vara en hel del snö på fjället..
Jo, jag försöker övertala mor att köra mig dit imorn, men hon ville nog inte! :(

Vi har ca 2 - 3 cm snö, och i Gördalen ca 10 mil bort är det 4 dm...
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Jasså :O vi hade 10-15 minus två dagar den här veckan så det han väl blir ca 1dm is men det är fortfarande osäkert att vara ute på dom, men jag skämtar inte om att vi har 50cm, jag har mätt.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Jasså :O vi hade 10-15 minus två dagar den här veckan så det han väl blir ca 1dm is men det är fortfarande osäkert att vara ute på dom, men jag skämtar inte om att vi har 50cm, jag har mätt.
Om du ska upp till Akkanålke/Vittjokk i helgen, ta med dig en tumstock och mät snötäcket däruppe. Jag skulle gissa på att det nog är 80 cm där. :confused:
Brukar ju snöa av sig betydligt mer där uppe, än nere på samhället. :)

Men kör inte ut på Stenträsket, den sjön är nog livsfarlig just nu ! :mad:
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Jasså :O vi hade 10-15 minus två dagar den här veckan så det han väl blir ca 1dm is men det är fortfarande osäkert att vara ute på dom, men jag skämtar inte om att vi har 50cm, jag har mätt.
50cm?!!! :/ det är inte så att du kan skyffla hit några kubik :rolleyes:
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Om du ska upp till Akkanålke/Vittjokk i helgen, ta med dig en tumstock och mät snötäcket däruppe. Jag skulle gissa på att det nog är 80 cm där. :confused:
Brukar ju snöa av sig betydligt mer där uppe, än nere på samhället. :)

Men kör inte ut på Stenträsket, den sjön är nog livsfarlig just nu ! :mad:
80cm!!! Jag nåste nästan ta mig upp dit i helgen. Men det är synd att isarna inte är nog tjocka, då skulle det vara perfekt :D