Snödjup i Sverige just nu?

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
Sjuka bilder ifrån Gördalen och Arvidsjaur! :eek:

För en som är lite nyfiken, vad finns det för större städer/byar i närheten av Gördalen?

Vi har ca 5cm och lär inte få mera förän i jan-feb.

Jag måste flytta!
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Vad räknar du som nära då?

Du har ju Särna som är ca 5 - 6 mil från Gördalen, sedan sälen som är ca 10 mil bort, vet ej om det är kortare om man tar bilen och släpet! ;)
 

salis

Aktiv medlem
30 aug 2004
96
0
6
Har premiäråkt "på rikigt" nu i veckan..
Var upp på helags och jobbade i tisdags/onsdags, uppe på fjället var det mellan 1-2dm, men i dalarna och nere i skogen var det minst 4dm.
Körde tom. fast ordentligt en gång, just där var det upp till midjan på oss!

/Henrik
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Äger du skogen där du rejsar runt på hygget Jimmy, för det är ju inte direkt 2 meters skog !? (kanske inte är ett hygge ;))

Älg har ni också ser jag :)

/Matti (skoterfantast OCH skogsägare som värnar sina små tallplantor)
 
E

ejwbegysv

Äger du skogen där du rejsar runt på hygget Jimmy, för det är ju inte direkt 2 meters skog !? (kanske inte är ett hygge ;))

Älg har ni också ser jag :)

/Matti (skoterfantast OCH skogsägare som värnar sina små tallplantor)
Nej jag äger inte egenskog just där.. Men det är en myr som du kanske ser och bilden med leden på är en stig så ingen nyplantering där heller..

Ang bågen så ja.. vafan man är ju glad att man klarade huven och ljuddämparen... en ny båge gick på 1250 kr..
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
helvete vad snö det är i vittjokk! är det nån som har varit o testa snön i arvidsjaur med skotern ? gick det att köra?
Jag har inte vart uppe på vittjokk och kört men jag har kört nere i samhället, det är tillräckligt med snö där också. Så alla skotersugna där ute, KOM TILL ARVIDSJAUR :D