Snödjup i Sverige just nu?

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Nej jag äger inte egenskog just där.. Men det är en myr som du kanske ser och bilden med leden på är en stig så ingen nyplantering där heller..

Ang bågen så ja.. vafan man är ju glad att man klarade huven och ljuddämparen... en ny båge gick på 1250 kr..
Okidok.....my bad:eek: Suveränt snöhål ni verkar ha nere i Gördalen, samma visa år efter år, man får kanske ta sig en tur neråt igen nån gång:D

Ha'de / Matti
 
Last edited:
4

426H

Trevliga bilder Jimmy och Stig! Alltid surt när man klantar till det, men 1250 kr hade jag lätt betalat för att få lägga några svängar på den myren med en summit xrs.. Själv har man 6 veckor kvar till första inplanerade fjällturen.:(
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Nu vräker det vita guldet ner här i ljungaverk =) fortsätter det såhär blir det skoter åkning imorn=)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag körde aldrig ut på sjöarna. Små sjöarna håller isen säkert vid stränderna men stor sjön ska man passa sig för. Den lär vara över 80 m djup och det tar tid innan den fryser ordentligt. Annars hade någon kört bil hela vägen från Viscaria viadukten ner till storsjön. Måste ha vart något 4 hjulsdrivet plus att minst en skoter har kört där igår. :)
 
W

w3stman

Har premiäråkt "på rikigt" nu i veckan..
Var upp på helags och jobbade i tisdags/onsdags, uppe på fjället var det mellan 1-2dm, men i dalarna och nere i skogen var det minst 4dm.
Körde tom. fast ordentligt en gång, just där var det upp till midjan på oss!

/Henrik
Det låter bra det. Har nämligen stuga i Skärkdalen någon mil ifrån helags. Hoppas på en snörik vinter. Var lite halvdant förra säsongen :rolleyes:
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Har väl kommit ungefär 15-20 cm nu i Boden! Har hört det ska komma mer i veckan och att det skall bli kallare, hoppas verkligen inte att snön som kommit nu regnar bort igen...