Polaris varning!

  • Trådskapare Polaris ägare
  • Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Polaris ägare

Vill dela med mig mina erfarenheter som ägare till en fabriksny Polaris snöskoter.
Efter 26(mil!) varsamma inkörningsmil så gick min variatorrem sönder.
Remmen hade inte drabbats av någon s.k. midja eller liknande.
Utan det hade helt enkelt släppt ca 5 cm från insidan. Har visat upp remmen till flera oberoende bedömmare som helt klart tycker att det är ett reklamationsärende.
Men döm till min förvåning när jag tog kontakt med min Polaris återförsäljare.
Fick svaret att från Polaris får man aldrig något på garantin/reklamation som gäller remmar. Han sa att det är fullt normalt att en rem går sönder vid 25 mil och att på 150 mils körning så får man på endel maskiner byta 3 remmar!!
Det var verklilgen något nytt för mig.
En rem till min Polaris kostar dessutom 825kr styck.

Sen så fick jag även höra att man är en helt korkad skoterägare om man ens försöker göra reklamation på en rem. Inte visste jag att jag var så dum...så man fick skamset lämna ortens polarisrepresentant med sin trasiga rem i handen.

Så vill nu varna er som tänkt köpa en Polaris, det kan bli väldigt höga milkostnader, och räkna inte med att kunna åberopa reklamation. Det är min erfarenhet.

Har någon av er liknande erfarenheter?
Kanske tips om var man kan vända sig i en sån här situation?

//Besviken polarisägare




 

mappi

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle Sverige
Jag fattar inte hur en sådan återförsäljare tänker! Om han hade fixat en ny remm åt dig så hade dom sluppit den här fina reklamen. Tycker synd om dig som har köpte en ny skoter av en sådan idiot... Vad är det för modell?
 
K

Kitty cat

Lämna ut namnet på firman som
är återförsäljare.
Det är inte mer än rätt tycker jag.
Kanske tar det fart på problemen???
 
E

Edvard

Du det var ett litet problem hörredu!
Jag har en edge x 800 -02 och istort sett
hela skotern är fel konstruerad med olika
fel som följd!Och reklamation kan du glömma
med polaris handlarna står bara med händerna
i byxfickorna.Följande fel på minskoter
som jag har fått fixa själv:
Krokig vevaxel med dålig remlivslängd som följd 5 remmar 300 mil,Brustna motorkuddar,
knäckt chassie "händer bara på tävling?"
2 kolvar+en cylinder för hög tändning på
mellan register går magert på halv gas 6600-6800 varv. TPS sensor,ständigt fastnande
avgasventiler,OK jag kör väl inte lugnt
men om man läser på olika USA forum och
hemsidor så läser man om olika uppdateringar
och service medd som vi aldrig får höra talas om i sverige!!!Det här är ju fullständigt oacceptabelt POLARIS fy faan!
EN jävligt besviken Polaris ägare!!!
 

Cruisers

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Vart fan har den gamla hederliga servicen å det goda bemötandet hos handlarna tagit vägen?Det blir tamifan bara värre å värre...........
 

indy sport

Välkänd medlem
1 jan 2000
206
0
16
47
vilhelmina
jag kinde inte ugå detta.
man kan ju säga så här om man ställer upp 10 nya polaris på raden så är inte alla lika o det gäller även andra skotermärken
 
P

Polaris ägare

Vill inte i detta skede lämna ut den enskilda handlaren även fast jag har lust med det.
Om Polaris har någon värdighet så borde Polaris Sverige ta hand om saken.

Vet någon av er en lämplig person man kan tala med hos Polaris Sverige? Telefonnummer och e-mail vore önskvärt.

Du med edge -02 har ju verkligen haft problem. Väldigt trist att de behandlar oss så dåligt som köpt en produkt som är så pass dyr som en skoter är.

Kan inte ni som varit med om liknande erfarenheter skriva in och berätta.

Då hade vi kanske kunnat gå ihop och skriva ett brev till Polaris i USA och berätta hur det går till här i Sverige. I de brevet kan man då även ge exempel på vad deras repesentanter ute i landet säger åt sina kunder, exempelvis mitt fall.

Agerar vi nu gemensamt så kanske det kan bli ändring!


 

jonas1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
59
0
0
Har en 800 Edge -02 som gått 400 mil.
Har bränt 4 st remmar och det har hänt
när man tokkört i lössnö och remmen
blir för varm. Typ muttern i
20 min=Självförvållat!
Har rengjort avgasportarna 2 ggr och dom
satt då EJ fast. Kör på rätt olja så
funkar det. Jag kör på Motul Ester.
Jag har hört att det sitter andra nålar i
Årets modeller som ger mer soppa på mellanregistret. Det tycker jag det skall ha kommit info från Polaris om. Med dom nålarna
så kan man gå ned 3 steg i bestyckning.
Hälsningar från en mycket nöjd ägare.
 
P

Polaris ägare

Nog kan man ju alltid byta märke. Men vad jag vill veta är om detta verkligen är Polaris globala policy? Att bara man fått sälja en produkt så skiter man i kunden därefter.
Eller är det de enskilda handlarna i Sverige som gör sina egna bedömningar i reklamations och serviceärenden?

Kanske de rent av inte vill göra reklamationer för att det blir merarbete för dem och att de inte tjänar några/eller nog med pengar på det??

Kan inte tänka mig att Polaris Industries Inc. skulle acceptera vad som sker ute i återförsäljarleden efter alla år och hundratals miljoner de lagt ned vid uppbyggandet av varumärket.

En missnöjd kund är gör oftast mer skada än en kund som är nöjd för ett företag.
T ex så hade ju aldrig det här behövt skrivas om de skött det här på ett bra sätt(återförsäljaren).







 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Det är nog inte deras policy att neka reklamationer - men att reklamera något som gått sönder under garantitiden är inte alltid så lätt som man skulle önska.

Vi talar ändå om maskiner som kostar en bra slant.

Ställ krav på er verkstad !!

Det leder till att dom måste ställa krav på sin leverantör. (kanske det saknas lite konkurrens)
 
P

Polaris ägare

Tackar för ditt tips. Har du något telefonnummer eller e-post adress till personen ifråga?

 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
nog har man hört att polaris har dålig detaljfinish men att det var här illa kunde jag aldrig tänka mig.

om de skulle dra in några onödiga modeller från programmet och ängna mer tid åt att konstruera maskinerna så dom håller.

Har aldrig hört att tex, Yamaha har haft sådana problem med sina modeller.
enda jag kan komma på är att de hade problem med den uppgraderade versionen av keihin gasarna med gjutceller och annat.

Då har dom inte så stort modellprogram heller... inte än ialla fall får se -04 hur som händer
 
D

Daniel

"Krokig vevaxel med dålig remlivslängd som följd 5 remmar 300 mil,Brustna motorkuddar,
knäckt chassie "händer bara på tävling?" "

Det ser ut som du kör som en Cross Förare :)
Har aldrig haft några problem med Polaris eller Skidoo !
 

andersinhara

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Hej!

Serviceminden verkar skifta mellan olika återförsäljare, för när muttern som håller fast det stora drevet i kedjehuset gick av så sprätte en bricka in mellan kedjan och drevet(nedre), som tur var så varmkörde jag bara skotern (en edge 500 -01:a) på en pall så kedjehuset klarade sig men inte drevet, kedjan går att använda. Jag åkte då upp med skotern till min återfösäjare, någon ny kedja hade inte min återförsäjare hemma så jag fick vänta.

Efter ca en vecka så tog jag kontakt med honom, men fick då veta att det inte fanns någon kedja som jag kunde få, han hade då tagit kontakt med både -Polaris Sverige- och ett antal andra återförsäljare.

Eftersom det då inte fanns någon kedja att få (jag är tydligen inte den enda som väntar på en ny kedja) så lovade då -Polaris Sverige- att jag kunde få köra på min gammla kedja så länge, och om någonting skulle gå sönder pga kedjan så skulle -Polaris Sverige-stå för dom kostnaderna.

Så det ser ut som det skiftar i serviceminden mellan de olika återförsäljarna.


//En nöjd Polarisägare

 
M

mr bom bardier

Jag har haft exakt samma problem för två vintrar sedan.Jag hade en Ski-doo Formula SS där remmens innerdel separerade (ca 10-15cm).Körde med en ny org. Bombardier rem.Fem km hann jag köra.
Men ta trä...INGA problem att reklamera.
Dålig stil att av Polaris handlaren.

 

Boss

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
>Och
>reklamation kan du glömma
>med polaris handlarna står
>bara med händerna
>i byxfickorna.Följande fel
>på minskoter
>som jag har fått fixa själv:
>Krokig vevaxel med dålig
>remlivslängd som följd 5
>remmar 300 mil,Brustna
>motorkuddar,
>knäckt chassie "händer bara
>på tävling?"
>2 kolvar+en cylinder för hög
>tändning på
>mellan register går magert
>på halv gas 6600-6800 varv.
>TPS sensor,ständigt
>fastnande
>avgasventiler,

Har oxå en -02 Edge 800 X med liknande problem, dvs spikning, TPS, avgasventiler, "tjuvluftande" luftburk mm mm. Många är oxå drabbade av överhettningsproblem.

Polaris förnekar de flesta problem och har inte varit till någon större hjälp, varken till mig eller min handlare, som försökt få feedback av Polaris för att kunna hjälpa mig.

Vad gäller variatorremmar som inte håller måttet har man kunnat läsa på USA-forum att det förekommit en sändning/leverans dåliga remmar på vissa maskiner och dessa remmar får reklameras.

Jag fick även höra förra säsongen att Loxkel kände till problemet med dåliga remmer och tillät reklamation.

Dock vet jag inte vilka maskiner som var drabbade av dessa remmar.

Till sist:
Kör ni en -02 Edge 800, gör er själv en tjänst och registrera er på yahoo's xc800ves forum på adressen:
www.groups.yahoo.com/group/xc800ves

Där finns inlägg om tips, problem, servicemeddelanden, förbättringar, variatorkit mm.

Det kan ge er ett övertag om antingen handlaren eller Polaris är oseriösa.



 
Status
Stängd för vidare inlägg.