ang slides till SRV 540

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
hejsan, jag tänkte att jag skulle byta slides också på min SRV innan jag börjar köra med den, men hur är det med slides, finns det olika storlekar på slides? alltså bredden och sånt, längden vet jag att det är olika på olika skotrar men alltså nu menar jag bredden och höjden eller vad jag nu ska säga på slides

och vad kostar slides ungefär? alltså jag vet att det ska gå att köpa på metervara och undrar vad det kostar och ifall det finns olika bredder och sånt om man köper på metervara?


tack på förhand :)
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Du kan nog inte köpa slides till skotern på metervara. Det är utfräst ett speciellt spår i slidesen för att passa just din Srv så du måste köpa från en ÅF. Du kan ju även beställa från duells eller liknande.

Kostar i runda slängor kring 200+ kr.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
jasså, tråkigt... jag hade ju för övrigt slides från en SRX eller vad dom heter på min förra blizzard och det funkade ju? och joo slides ska kunna gå att köpa på metervara har jag då hört, sen hört/känner folk som har gjort det har jag för mig :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
hehe okej :)... men måste jag köpa slides till just en SRV eller är slides mer som universal om jag säger så?

vore kul att veta för kolvarna kommer senast onsdag och man vill ju ut och åka till helgen så tills dess skulle man ju ha bytt slides eftersom dom är rätt dålig dom som sitter där, eller det som finns kvar av dom iaf :D
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Nja, det finns t.ex. flera Yamaha-modeller som har samma slides men du beställer ju till en SRV också får du rätt modell...
Eller... du får förmodligen slides som är lite för långa men då sågar du bara av det som sticker ut där bak.

Det som är viktigt att få rätt är profilen, så att dom passar på boggiskenorna och det får du om du beställer till din skotermodell.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
okej okej, får se hur jag löser detta, har ju varken råd eller tid att åka in till stan och fixa slides innan helgen, ajja på nått sätt löser man det mesta bara suget är sort ;)