Vem äger Bengans motor

Status
Stängd för vidare inlägg.
4 feb 2008
12
0
1
Umeå
Who the fuck is bengan!?

Vem äger bengans motor i östersund? har mina cylindrar och bakdämpare där sen 4a månader tillbaka och nu svarar dom inte ens där. Senast jag pratade med någon där var för en månad sedan, då lovade han att han skulle ringa mig på kvällen eller dagen efter, och nu sitter jag fortfarande här och väntar på det där samtalet. Har försökt ringa dit i två veckor utan något svar. Funderar på polisanmälning, har vänt mig till konsument vägledningen och dom sa att det är bara att anmäla om dom inte hör av sig.

En av mina kompisar har haft samma problem, han fick inte tillbaka sina cylindrar förrän efter två år då fick han en cylinder och det var inte samma som han skickade in. Fick höra att det fungerade bättre där nu, men tydligen inte.

Är det någon annan som råkat ut för nått liknande?
Är det någon som vet vem bengan är eller hur man får tag i han? att ringa till företaget är ju tydligen meningslöst.

Behöver all hjälp jag kan få, hela säsongen har ju gått snart och tack vare bengan har jag inte kört en meter i år.
 

Simon0

Välkänd medlem
14 okt 2007
154
0
6
Östersund
En polare i min klass har ring och ringt till han också men inte fått något svar. Så han tog och åkte dit till han och Bengan (eller vem de nu är) var där. Vet dock inte varför han inte svarar i telefonen
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
tydligen så har bengans gått i konkurs iaf enligt tidningen, men om du söker på bengans i forumet så ska du nog hitta info om han, det är jävligt dålig stil iaf. hittade det här nummret iaf 063-35435, testa maila och fråga efter ett nummer. Ingen verkar veta vad han heter förutom hans smeknamn dvs bengan^^,
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag träffa honom personligen sist igår.
Kan säga att han svarar inte längre i telefon pga han har inte tid under "hög" sesogn, är man hos honom en dag så förstår man...

Bengt Westerlund eller något liknande heter han.
Vart bor du, skulle nog göra ett hembesök till honom om du nu inte hittar han i sin verkstad.

För om det ändå gäller cylindrar o dämpare vilket har ett ganska stort värde kanske det är värt o åka dom milen för o få tag på honom!

//Rasmus
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Nu kanske man inte ska hänga ut någon utan att den personen kan försvara sig själv (iof har han ett konto) men jag måste ändå säga va f-n håller han på med?! Han har ju en massa annonser ute på blocket till exempel och han borde väl lägga ner nyförsäljningen och fixa dom han redan har på bordet...
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Fyra månader...
Tänk om du hade läst vad jag har skrivit ang. honom och tagit det till dig, då hade du inte behövt vara orolig i dagsläget.

Drygt 14 veckor tog det för mig att få tillbaks grejor (cylinderborrning inkl. nikasil, nya kolvar och fräsning av topp) som skulle ta 5-6 (cylindrarna kom, enligt honom, tillbaks efter 4 veckor - vad som sedan tog 10 veckor extra vettefan) - detta efter ENORMT mycket påtryckningar från min sida.
Han hade varit i Kina, Japan, USA, ute på gården, trasiga maskiner, utvecklat produkter, försenade leveranser, väntan på motorer (vad det nu hade med mina grejor att göra?), osv.
Om gubbfan bara kunde ha varit ärlig med vad fan som stoppade upp arbetet så hade jag ju inte behövt ringa 700 gånger i veckan.


Och resultatet efter dessa 14 veckor är bara pinsamt. Har dock inte bilderna här på jobbet, men jag skulle gladeligen posta upp dem här.
Faktum är att det var så taskigt gjort att Gestapo-Alf Sundström på Snowriders forum ansåg att mina bilder var förtal - så där blev jag bannad! =)

Dags för Sverker att göra internet-Plus i snöskoterbranschens namn!
Dessa småaktiga hästhandlare har alldeles för stort inflytande på de små mekanikerna som är blåögda vid internet och tror att den "handlare" som syns/hörs mest på internet är den som är bäst.
Sen att han låtsas sälja hela skotrar i delar är ju bara pinsamt. -"Tyvärr så är den lilla skruven du söker, som det finns 280 st av på denna skoter, såld - men jag kan fixa nytt åt dig för några kronor extra! Tror det var 270:- för den där zinkplätterade M8-flänsskruven".

Jag ställer mig stöttande bakom alla andra missnöjda kunder som, liksom mig, lurat sig själv genom att köpa saker och tjänster av honom.

Vad folk måste börja förstå är att så fort det känns lite, lite fishy med en business ska man backa ur.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Hepp sry, Antog de då det står ett hus inne på "gården" som ser bebott ut, åkt förbi där på kvällarna å då lyser de i huset osv
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Maila honom med denna länk så kommer han nog kolla upp o säga sin egen åsikt!
Det sämsta med det är att han då har tid att analysera denn tråd och tänka ut en massa svar/lögner/dynga.
Om man läser om en tvist på ex. ett forum och den "tilltalade" ger svar på tal så får denne 100% medhåll från "publiken", då de anser att den drabbade kunden är högst opartisk i frågan när han i vrede skrivit ut sin historia på ett sätt som förefaller okontrollerat och uppspelt -kryddat.
Men då kan ju publiken försöka sätta sig in i vilken situation den själv skulle behöva hamna i för att känna likadant - alltså ex. bli lurad av en hästhandlare.

Jag kan ivf skriva under på att han är en idiot, vad än han säger.
 
4 feb 2008
12
0
1
Umeå
Tack för all info, har varit till polisen idag och lagt in en anmälan. jag har trots allt 80 mil endast ner till östersund så det är inte värt resan om jag inte får ersättning för det. Högsäsong eller inte 4:a månader är näst intill hela min skotersäsong coh kan man inte ta sig tid och svara på ett mail eller ett enda samtal på tre veckor så kanske man borde fundera på att anställa någon som gör det åt en eller något liknande. Ska prova nå han på mobilen och får jag ett vettigt svar kan jag fundera på att dra tillbaka min anmälan.

Det var ju bara synd att det var ett litet skit företag som skulle förstöra årets säsong.
 
4 feb 2008
12
0
1
Umeå
Fyra månader...
Tänk om du hade läst vad jag har skrivit ang. honom och tagit det till dig, då hade du inte behövt vara orolig i dagsläget.

Drygt 14 veckor tog det för mig att få tillbaks grejor (cylinderborrning inkl. nikasil, nya kolvar och fräsning av topp) som skulle ta 5-6 (cylindrarna kom, enligt honom, tillbaks efter 4 veckor - vad som sedan tog 10 veckor extra vettefan) - detta efter ENORMT mycket påtryckningar från min sida.
Han hade varit i Kina, Japan, USA, ute på gården, trasiga maskiner, utvecklat produkter, försenade leveranser, väntan på motorer (vad det nu hade med mina grejor att göra?), osv.
Om gubbfan bara kunde ha varit ärlig med vad fan som stoppade upp arbetet så hade jag ju inte behövt ringa 700 gånger i veckan.


Och resultatet efter dessa 14 veckor är bara pinsamt. Har dock inte bilderna här på jobbet, men jag skulle gladeligen posta upp dem här.
Faktum är att det var så taskigt gjort att Gestapo-Alf Sundström på Snowriders forum ansåg att mina bilder var förtal - så där blev jag bannad! =)

Dags för Sverker att göra internet-Plus i snöskoterbranschens namn!
Dessa småaktiga hästhandlare har alldeles för stort inflytande på de små mekanikerna som är blåögda vid internet och tror att den "handlare" som syns/hörs mest på internet är den som är bäst.
Sen att han låtsas sälja hela skotrar i delar är ju bara pinsamt. -"Tyvärr så är den lilla skruven du söker, som det finns 280 st av på denna skoter, såld - men jag kan fixa nytt åt dig för några kronor extra! Tror det var 270:- för den där zinkplätterade M8-flänsskruven".

Jag ställer mig stöttande bakom alla andra missnöjda kunder som, liksom mig, lurat sig själv genom att köpa saker och tjänster av honom.

Vad folk måste börja förstå är att så fort det känns lite, lite fishy med en business ska man backa ur.

Synd att jag inte läst desto mer här på forumet innan jag skicakt iväg delarna, för nu när jag har letat har jag hittat ganska många trådar om bengans motor. Vi måste få fler skoteråkare in på forum som detta så att det inte blir så här, för företag som gör som bengans ska inte ha kunder nog att leva på det.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Synd att jag inte läst desto mer här på forumet innan jag skicakt iväg delarna, för nu när jag har letat har jag hittat ganska många trådar om bengans motor. Vi måste få fler skoteråkare in på forum som detta så att det inte blir så här, för företag som gör som bengans ska inte ha kunder nog att leva på det.
Amen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.