32 mm matta eller dubbad 18 mm matt

C

CrankShopMach

Tjennare!!

Vad skulle ni göra, jag har en 18 mm helkammad matta i min Mach 1:a....Vilket e att föredra, montera i en 32 mm matta eller dubba den befintliga 18 millimetaren med 96 dubb...??

VÄLDIGT tacksam för snabba svar!
 
S

Slowrider

RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

Jag skulle ABSOLUT ta 32mm mattan!!!
 

snowman

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

Hur många av er som svarat har kört en dubbad maskin?? Den dubbade maskinen går mycket snabbare och säkrare efter leden...

 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

Men en fullblocksmatta har ofta sämre grepp än en "vanlig matta".
Men eftersom jag tror att du inte ska ut och bestiga berg så tycker jag att du tar 18mm med dubb, kanske fler än 96, med tanke på ditt nickname så drar jag slutsatsen att du har handlat crankshop-prylar.
 
D

Dave*

RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

Om du vill ha framkomlighet i snön ska du ju ha 32mm, vill du ha kanon fäste så ska det vara dubb...//**
 
H

hmm

RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

32mm är klart smartast, man förlorar inte många km/h i toppfart också skadar det aldrig att ta sig fram i lössnö
 
C

CrankShopMach

RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

Jag kör för det mesta ren ledkörning och plogade skogsvägar (naturligtvis med tillstånd från markägaren)
 

bengt1

Rookie sledder
1 jan 2000
11
0
0
RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

Det spelar ingen roll var du kör för det mesta, den dagen du står i lössnö som är djupare än 1 decimeter står du fast.
 
C

CrankShopMach

RE: 32 mm matta eller dubbad 18 mm

Bengt: d vill jag då absolut INTE hålla med om då jag kört hyfsat mycket djupsnökörning på myrar mm med Mach 1:an med den mattan! Den driver på bra faktiskt med den motorn + fullblocksmattan!