Riksgränsen!

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Hallå! någon som vet hur det ser ut i riksgränsen nu? mycket snö eller? ska dit första veckan i maj och köra!:rock:
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Hmmm ganska ointressant hur mycket snö det är NU när det är 2månader kvar innan du ska dit...men jag misstänker att det är ungefär lika mycket snö där som det är normalt vid den här årstiden..men i början av maj kan det ju mycket väl ha smält bort.
 
R

Robin

Ska vist vara kring 1,3m snö därikring, tror det var förra helgen som det snöade 50cm därikring.
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Hmmm ganska ointressant hur mycket snö det är NU när det är 2månader kvar innan du ska dit...men jag misstänker att det är ungefär lika mycket snö där som det är normalt vid den här årstiden..men i början av maj kan det ju mycket väl ha smält bort.

Jag hade nog inte ställt frågan om jag inte ville höra hur det såg ut nu!:stupid:
 
R

Robin

Nemasproblemas, hittade ställen i Kiruna idag också där det är kring 1m snö.
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Nån som vet hur de är där uppe nu de börjar dra ihop sig tills man ska dit nu.
 
R

Robin

Aj fan får hoppas de kommer en stor Dump med snö då
Det får du verkligen hoppas på, var inte spec underhållande att köra där under påsken pga underlaget.
Det har/ska snöa hela helgen nu och hitills har det kommit ca 1dm nere i Kiruna, men det har blåst nått så jävulskt så jag kan tänka mig att det inte är mycket att snön som stannade kvar på fjällen.
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Hej!!

Då de börjar dra ihop sig till att åka upp så tänkte jag höra lite om hur vägarna är där uppe. Om de funkar o åka på sommar däck eller ska man lägga på vinterdäck igen?
 

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
Va dära ihelg.. var väll rätt mkt snö på vissa ställen... men ett underbart ställe för dom som gillar att hoppa :D man kan *an hoppa över allt dära:D
 

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
Plus det är i maj det är nästan bäst att köra i gränsen.. då alla drar dit typ...börja det blio lite mjukt oxå...