Dragon RMK 800 Mods

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Hej!
Startar denna tråd för att höra om det är någon fler som har intresse att modda sin D8 och vad ni isf gjort?

Jag har en D8 163"
Själv har jag rensat huv och kåpor på all vadd, tagit bort främre plåt under pipan, hålborrat bakkant av bägge sidokåpor, vänt på mattan (bygger fart mycket bättre uppför), provat en ***** massa olika vikter och hittat några som jag trivs med, chimsat om och satt i en trögare olja i framdämparna (håller ihop nu), beställt nya öppna fotsteg från staterna (kommer snart).

Det är väl ungefär vad jag hunnit göra än så länge, det som gjort mest i enskild ändring var mattan. Det påverkade dock inte bromsverkan nämnvärt mycket, att rekomendera för dom som behöver kunna bygga fart snabbt i trängda situationer.

Hoppas denna tråd får stå kvar långt upp så alla hittar hit.

Snälla skriv och berätta vad ni gjort på era D8or.
MVH// Jonte
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tänkte ta några bilder på den så snart jag fått mina nya fotsteg och monterat dom, men jag kanske kan fixa en bild under huven och så innan dess.;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag håller just nu på att titta djupt in i min pluska för att se om det finns slantar att åka till tikka och montera en liten turbo för mycket effekt.. eller ett boondocker kitt lika som Edward i vilhemina har på sin. Ska dock prata med Tikka först, det är ju "nästgårds":p Har bara hört bra saker om hans turbobyggen, någon som hört något dåligt om dom?
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
ah ja när det går så går det nå så inni h*lvete.
men som sagt när det går.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tja.. nu är man och jobbar men kommer hem nu på torsd.. och då har man dom nya fotstegen klara för montering. Ska montera dom på torsd kväll och försöka få upp några bilder redan på fred. Sen kommer det en rapport om hur dom fungerar i praktiken!!! :) Någon som gjort något på någon annan rmk i IQ chassie? Tänkte om det finns någon bra idé att sno.. :D
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu sitter fotstegen där!! Och jäklar vilken skillnad!! Dom blev styvare och släpper ur all snö genom fotstegen.. hunnit prova ca 7mil nu på förmiddagen och greppet i dom är suveränt! Enda som känns lite konstigt är att förut så stod man ju mest på sidolisten och nu står man på fotsteget.. :) Jag ska fixa mig en pixbox under helgen där jag ska lägga upp bilder på fotstegsbygget och lite mer.

Ingen fler som moddar??:hmmmm:
 
D

Deleted member 9532

Det vart ju riktigt bra, jag gillar sista bilden. Ser ju ut som "värsta" Limon ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Med ca 12mil på dom nya fotstegen så kan jag bara säga att jag inte ångrar mig. Det känns bra att det aldrig bygger snö på fotbrädorna och att holkarna är i det närmsta rena från snö. Dom känns dessutom riktigt styva och stadiga. Passformen var perfekt, dock med lite luddiga instruktioner.. :) men man kan ju inte få allt här i världen. Har lagt upp lite mer bilder i min pixbox nu, lite bilder från förra sesongen med. Var uppe och klättrade med en vän i förrgår och märkte en stor skillnad på att jag vänt mattan. Där jag inte tagit mig förut, där inte bara tog jag mig utan byggde dessutom en hel massa fart uppför berget. Att rekomendera!
Kör hårt!!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu har man ävet fått nog av dom där skitfiltren som stoppar lössnö standard och byggt om dom. Ett av mina gick sönder efter ca 3mil och då beställde jag ett nytt som kom i onsd, och var TRASIGT!!:hmmmm2: Som tur var så hadde jag ett stycke SLP tyg till gen2. Så det gick att bygga om helt. Nu täcker tyget ändå ut på kanterna av listen, så det kan inte längre bygga is på filtren. blev mycket bättre än original. Finns bilder på
http://www.pixbox.se/alb_show_id747848_page0.html

Ha det bra!!
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
är det original höjare som sitter på din? Såg då betydligt högre ut än min höjare iaf, funderar liksom vad en höjare kostar till min, behöver iaf få 2" högre styre, så man kan stå upp ibland ;) men ska till åf imorrn och höra.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Har någon provat dreva om sin drake? tänkte prova byta drevning nu till veckan, mest för att se om det blir bra. Ingen som har några andra tips och trix?? Känns ensamt här!! :boring:
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tog upp större ventilation på bägge sidor framför knäna, verkar funka bra. Framför allt på avgassidan. Skulle dreva ner igår men kedjan blev kort, men spikade ihop den med ett kugg mindre. Bara för att prova. :) Den blev inte kännbart rappare men vid mätning gjorde det lite, ska dreva klart imorgon så då får man se. Ska även få nya programvaran i cfi:n. Som vanligt så finns bilder på ventilationen. :) Samma länk som tidigare.
Återkommer när jag drevat klart.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu har jag drevat ner maskinen tre kugg mot standard. Kan ha blivit lite mycket, men den matar hysteriskt hårt iaf. Har inte hunnit med några acc test ännu, men dom kommer. Nu mer kan man då dra upp draken mot stjänorma utan ansträngning, riktigt fränt men ibland lite jobbigt..
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det där med vadden är ett eget resonemang, varför ska man ha på sig dunjacka när man svettas? Utan vadd blir det lite mer kylning av luften under huven. Dock lider jag inte av det problemet längre.. :)