Skoterdemonteringar?

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Tja!

Jag letar efter skoterdemonteringar runt om i Sverige. Om det är någon som sitter inne med en lista på sådana, skulle en publicering uppskattas.

Och då menar jag inte skoterskrotarna som står på Snowmobiles hemsida - utan andra skoterskrotar runt om i vårt avlånga land.

Som ett exempel så hittar man inte Vilhelminas skoterskrot på webben, och sådana skrotar måste det väl finnas fler av?

Mvh Pejij
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Finns 3st skoterskrotar i sverige
Visste vi inte. Hittade en lista:
http://www.snowmobile.se/servlet/se.medialeden.companies.ShowServlet?Type=Demontering


Sen visste vi inte heller att wst var den i vilhelmina utan pappa kom på att han hade deras nummer och han nämnde bara dem som "Vilhelmina". Kollade aldrig så noga på listan och hittade aldrig någon annan som refererade till "vilhelmina" så jag antog bara att det inte verkade som om defanns på webben, frågade därför på forumet om ni visste av fler anläggningar som inte nämndes på webben.:)
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Sundström i Laisvall påstår att det skiljer på boxen mellan varje år.Stämmer detta?
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
kan hända, men det utesluter ju inte att olika boxar kan funka i olika årsmodeller? =)
Jag ändrar; å pejij, det här var tomas som sa, så klaga på han .. :aetsch:
Sundströms i Laisvall påstod att boxarna mellan olika år var för olika för att användas i en skoter från ett annat år. Är detta sant?
Nu gällde det MXZ 600.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Jag ändrar; å pejij, det här var tomas som sa, så klaga på han .. :aetsch:
Sundströms i Laisvall påstod att boxarna mellan olika år var för olika för att användas i en skoter från ett annat år. Är detta sant?
Nu gällde det MXZ 600.
Kan ju inte klaga på Tomas när det är du som skriver det? :rolleyes:

Om Sundströms säger så, har jag ingen anledning att misstro dem, de vet nog? :rolleyes:
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Kan ju inte klaga på Tomas när det är du som skriver det? :rolleyes:

Om Sundströms säger så, har jag ingen anledning att misstro dem, de vet nog? :rolleyes:
Jo, det gör dom nog. Det jag e lite rädd för är hur budskapet från sundströms går fram till oss via en viss TOMAS. han fumlar ju lite när han ska förklara vad dom har sagt :p
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Tro mig, Sture började mumla om tändkurvor å sånt som skiljer mellan årsmodellerna. Sen om han har fel är jag bara glad.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Det här vill jag veta mer om, för jag satt och funderade lite och tycker inte att det finns anledning att ändra på sådana grejer, gör dom så?
Dom har säkert en alldeles utmärkt anledning till varför dom måste göra så, enda problemet är att vi aldrig kommer få ta del av den? :aetsch:
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Boxen ni testade för att se om eran var trasig, var det från en -99? Kan även tillägga att en -00as MPEM box skickar samma tändkurvor som -99. Ända uppdateringen på skotern som skedde mellan -99 och -00 var chassiet och dämpare, ingenting med motorn/tändningen. Tack och adjö!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Boxen ni testade för att se om eran var trasig, var det från en -99? Kan även tillägga att en -00as MPEM box skickar samma tändkurvor som -99. Ända uppdateringen på skotern som skedde mellan -99 och -00 var chassiet och dämpare, ingenting med motorn/tändningen. Tack och adjö!

Ingen aning. Ett telefonsamtal utspelade sig mellan jag och pappa där han förklarade att han var halvvägs mellan Arjeplog och Laisvall för att hämta en motorsåg och undrade om han skulle fråga efter en sån box. Visst, sa jag och två timmar senare kom han tillbaka med två boxar. En fungerade inte, anslutningarma var inte rätt. Den andra hade sex anslutningar samt ett hål för höjdkompensering. Ett hål för höjdkompensering och två anslutningar för mycket med andra ord. Fick gnista sen skickades boxen tillbaka.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Ingen aning. Ett telefonsamtal utspelade sig mellan jag och pappa där han förklarade att han var halvvägs mellan Arjeplog och Laisvall för att hämta en motorsåg och undrade om han skulle fråga efter en sån box. Visst, sa jag och två timmar senare kom han tillbaka med två boxar. En fungerade inte, anslutningarma var inte rätt. Den andra hade sex anslutningar samt ett hål för höjdkompensering. Ett hål för höjdkompensering och två anslutningar för mycket med andra ord. Fick gnista sen skickades boxen tillbaka.
Den boxen med en stor kontakt (och färre kontakter) kom -03 om jag inte missminner mig, då kom även dom nya mätarna och rer. (kan hända att det redan händre -02)