Projekt Mountain Max 700 '01

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
vad är dett för boggie?
hembyggt?
finns det ritningar? lr vart köper man det?
vad var det för cc på dämparna?
En viss TNYTRO på forumet som tillverkat denna replika.
Helt hemtillverkad med smärre skillnader gentemot en Timbersled om jag minns rätt.

//Rob
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska


Bästa bild jag kunde hitta.
sitter det en 151" matta på här, lr är den längre?? skenorna är ju 151" men, ja tänkte att eftersom den är så cphög i fjädringsvägen så kanske d e en lite längre matta?? måste som veta, så d inte blir nå kans när ja ska beställa matta i morgon?!
 

jokle

Medlem
4 sept 2008
30
0
1
Boliden
Skenorna är från nån Polaris, möjligen 156". Mattan är iaf 159. Boggien sitter nu på en nytro men i 162" utförande. Vill ni kontakta Johan så är det större chans han svarar om ni pm:ar på snowriderforumet då han, de få gånger han sitter vid datorn, hänger där.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Skenorna är från nån Polaris, möjligen 156". Mattan är iaf 159. Boggien sitter nu på en nytro men i 162" utförande. Vill ni kontakta Johan så är det större chans han svarar om ni pm:ar på snowriderforumet då han, de få gånger han sitter vid datorn, hänger där.
okey,shit nu blev ja verkligen osäker, hmm ja prövar pm:a han här, har ingen login på snowrider,
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vad hände egentligen med Yamaha_nisse, blev han bannad eller?
Kan inte minnas att jag såg mycket av honom ens förra säsongen annat än när han skulle sälja ngt?

Mest bara nyfiken-han gick ju från att vara här "jämt" till "inte alls".
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Han flyttade söder ut och efter det blev det tyst.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Men han öppna väl eget med "skoterskrot"...tror det är han som har annonser på blocket med jämna mellanrum....
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Ja jag vet inte hur det var. Han och hans pappa köpte hem ett gäng nytros som de säljer i delar.

RPGarage kallar han det tror jag. Började väll som nå skolarbete(?) för han har inte F-skatt.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, det förklarar ju saken-i Etuna blir det inte mycket kört...å andra sidan vad gäller körningen så var det nog skitsamma vart han bodde. Han är väl den enda jag sett med ork att bygga om ngt som inte var färdigbyggt sen tidigare. :p
Men det var ändå ganska kul att följa med projekttrådarna-alltid full fart! :)