Bilder på brutal styrflytt på Enduro 500-97

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Tänkte bjuda på några bilder från styrflytten jag gjorde på tjejens Enduro 500-97. Efter att det var klart jämförde jag med min RE 600 -07 förhållandet : Styrspindel, styre, fot. Skillnaden blev att på 500:an fick jag inte fram fötterna lika långt .Saknades ca 5-6cm Men styrspindel och styre var nästan exakt lika. Ska bli kul att testa i vinter..

Har skrivit en bildbeskrivning på de flesta bilderna som ger lite info.

Länk till bilderna: http://www.pixbox.se/alb_show_id897947_page0.html
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Coolt projekt, blev en riktigt one of a kind de där :) Som sagt hoppas tjejen blir nöjd!

Har ett par nya fotstegslister liggande som jag vill bli av med. PM:a om de vore nåt.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Nestander: Tackar!!Jo får hoppas att det blir bra,och att styrinfästningen håller, Jag har spikat på nya fotstegslister redan , men tack för erbjudandet. Bör snart få tillbaka den omklädda dynan. ska bli kul att se när den är helt klar.
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
Tänkte bjuda på några bilder från styrflytten jag gjorde på tjejens Enduro 500-97. Efter att det var klart jämförde jag med min RE 600 -07 förhållandet : Styrspindel, styre, fot. Skillnaden blev att på 500:an fick jag inte fram fötterna lika långt .Saknades ca 5-6cm Men styrspindel och styre var nästan exakt lika. Ska bli kul att testa i vinter..

Har skrivit en bildbeskrivning på de flesta bilderna som ger lite info.

Länk till bilderna: http://www.pixbox.se/alb_show_id897947_page0.html

att man orkar:D
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Vad är det nu då som är så fel? Vad gör min inte för sitt fruntimmer.

Rätt så brutal styrflyttning, hoppas hon blir nöjd!
He he tackar!! Ja vad gör man inte!! För att få ha sin egen ifred.
Blev inte så många timmar iaf. En helg + ett par kvällar. Måste säga att det faktiskt var riktigt kul att konstruera och testa om det funkar.
 

petersson

Välkänd medlem
12 aug 2006
304
0
16
Skellefteå
Blev riktigt bra med flytten! Jag kanske skulle göra som du gjorde med din dyna med min. Vad skulle dom ha för omklädning?
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Blev riktigt bra med flytten! Jag kanske skulle göra som du gjorde med din dyna med min. Vad skulle dom ha för omklädning?
kviiten :tackar!

Tackar ! Vet inte riktigt vad det landar på, blir nog inte så dyrt eftersom det är garagegrannen som gör det. + att jag hade tänkt använda original bakdelen av klädseln,den runt lyse och luckan. Så det han kommer att göra är i stort sett att sy på ett nytt längre svep på sitt delen på dynan.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Intressant projekt, gillar när folk bygger om skotrar med sittande körställning till stående!
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Nu är den klar, och testkörd. Dynan känns riktigt bra lämpligt hård/mjuk.
Och körställningen oxå riktigt bra, det enda är att tanken är lite bred när man står längst fram. Omklädningen av dynan gick på 500kr:D





 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
måste faktiskt säga att den ser ju skitbra ut! det känns nästan som att jag sitter skönt på den redan härifrån! bra jobbat:beer: