Vilka Slides ?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
jag tror de skulle funka bra, min återförsäljare hade nå liknande men dom e för korta för min, å på sidan så står det inga längder heller.
En av dom som har pdsab e en sponsor till mitt förra busbygge så ja rekomenderar å handa där :p dock så var det med han andra ftg men fortfarande samma person :p
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
jag tror de skulle funka bra, min återförsäljare hade nå liknande men dom e för korta för min, å på sidan så står det inga längder heller.
En av dom som har pdsab e en sponsor till mitt förra busbygge så ja rekomenderar å handa där :p dock så var det med han andra ftg men fortfarande samma person :p
Har skickat mail till dom så vi får se vad dom säger.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
stecka dom som kommer från duells är för korta för min tex då min åf beställde hem dom längsta därifrån.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
stecka dom som kommer från duells är för korta för min tex då min åf beställde hem dom längsta därifrån.
Ok jo så kan det vara dom är 134cm iaf passar på min 345.
Dom är fan så mkt hårdare än orginal och smälter vid betydligt högre temperatur om jag fattat allt rätt. Men bäst är nog teflon iaf men fan så mkt dyrare.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag köpte ett par bättre slides till min förra mountain som hette nåt med high perfomance slides på Yamhacenter i Sundsvall men tror inte att skillnaden var märkbar mera än att dom kostade säkert 100:-mer.

Men vissa plaster som är fetare borde vara bättre tycker man. Skulle vara intressant att se en test på slides i den riktiga tidningen. 2-3 likadana skotrar med olika slides på hårt underlag.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Se länken i föregående. :)
Hittar endast detta i din länk, vilket inte svarar på några av mina frågor!

Citat från PDS:
"Vanliga snöskoter-slides har en "smält"-punkt vid 150-170C. Detta är nära den vanliga värme-utvecklingen vid slidsen. Därför kan dom fastna samt slitas ut fort!​
Hiperfax's PTFE slides börjar "smälta" först vid otroliga 372C! Detta är långt över värmeutvecklingen. "

Jag vill veta skillnaden mellan Teflon --> Grafit och Grafit --> Vanliga!
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Hittar endast detta i din länk, vilket inte svarar på några av mina frågor!

Citat från PDS:
"Vanliga snöskoter-slides har en "smält"-punkt vid 150-170C. Detta är nära den vanliga värme-utvecklingen vid slidsen. Därför kan dom fastna samt slitas ut fort!

Hiperfax's PTFE slides börjar "smälta" först vid otroliga 372C! Detta är långt över värmeutvecklingen. "​



Jag vill veta skillnaden mellan Teflon --> Grafit och Grafit --> Vanliga!
Grafit har jag inte hittat data på,får leta vidare.

Teflon slides verkar ju tåla mer värme mot vanliga slides.
Så dom borde ju hålla längre...

Mvh
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sådär nu har jag hittat spec. På Hiperf. Grafit slides "Hiperfax" som www.knracing.se säljer:
Standard slides smälter vid 150'C.
Hiperfax smälter vid 400'C.

[SIZE=-1] "Standard slides have a melt (wear) point of 300 degrees (F). Hiperfax slides have a melt point of 750 degrees (F)[/SIZE]"

Saxxat från www.hiperf.com De som tillverkar och marknadsför Hiperfax.

Pris hos www.Knracing.se

121" slide kostar 295kr / st

"Wide-Version" som passar RX-1 MM´05, Vector MM etc. kostar 355kr/st

"Wide-Version" som passar Apex Mountain etc. kostar 355kr/st

Mvh Rasmus
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Teflon är gissningsvis bäst, men dom kostar 1000-1500:- paret tyckte jag såg nånstans..

Se bara upp för kimpex slides m.m, kostar 50 lapp mindre än original men håller inte ens hälften så långt.