Skoterbilder

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare


Snart är man klar. den startar o går o köra med men håller på och bygga en slutburk, : ) små fix kvar! :)
 

forden34

Välkänd medlem
28 okt 2006
248
0
16
Onödigt för andra men nödvändigt för en själv.
Om man inte gjorde som man själv ville hur skulle allt se ut då
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag menade inte att det var onödigt. Jag tycker det är bra och snyggt och roligt att modda. Tänkte mest på tråden om onödig moddning och var en 50+ som inte gillar moddat
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Polaris_snow: vet inte hur du kan tycka att crosshuven är onödig, det är en helt klar bra invenstering. : p om den är byggd rätt så den blir några kilo lättare är det ju gött! ; ) sen tycker jag att du borde slänga plåtskidorna åt helvete. : p och byta boggie ; )..
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Polaris_snow: vet inte hur du kan tycka att crosshuven är onödig, det är en helt klar bra invenstering. : p om den är byggd rätt så den blir några kilo lättare är det ju gött! ; ) sen tycker jag att du borde slänga plåtskidorna åt helvete. : p och byta boggie ; )..

jo man sneglar ju på plastisar, men boggien behöver jag inte byta ännu, det är som lite tomt i börsen nu, om nån vet ett par plastskidor för typ 1k lr mindre så ;) å huvven är en gammal rxl huv som är strippad :p och smått risig :laugh:

ser att du köpte fregges gamla huv å buk ;)
 
R

Robin



Snart är man klar. den startar o går o köra med men håller på och bygga en slutburk, : ) små fix kvar! :)
Hehe såg ju tom högre ut än min ;) vad är det för mått mellan bulk å golvet? samt spårvidd? såg lite smal ut men kanske bara ögat som lurar..
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Polaris_snow: låter gött! finns ju dom dära skidorna jag köpt.. 1500 från usa förra året. C&A 7 har jag för mig att dom heter. vet dock inte ifall dom finns o köpa nå mera :eek:

jepp, köpt av fregge : )

Robin_från_kiruna: joo den är hög men jag tror att vi nästan har lika höga. kommer ihåg att du skrev din markfri gång för ett tag sen så mätte jag o var ganska nära det måttet : )
men kan mäta när jag får tid.!

mellan spindlarna är det ca 900 mm. på edge är det ca 1000 mm i spårvidd..
men men får mäta här i veckan! : )
robin, vad har du för spårvidd? har du förlängt dina stag eller nått sånt?
 
Last edited:
R

Robin

Robin_från_kiruna: joo den är hög men jag tror att vi nästan har lika höga. kommer ihåg att du skrev din markfri gång för ett tag sen så mätte jag o var ganska nära det måttet : )
men kan mäta när jag får tid.!

mellan spindlarna är det ca 900 mm. på edge är det ca 1000 mm i spårvidd..
men men får mäta här i veckan! : )
robin, vad har du för spårvidd? har du förlängt dina stag eller nått sånt?
Nu kommer jag inte alls ihåg måtten men markfrigång på bulken har jag för mig var ca 30cm, spårvid 109cm eller nåt sånt.
Ja mina stag är förlängda 4,5cm.

Bort med edge dekalerna på buken btw! ;D
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Polaris_snow: från richmotorsports.com, men finns inge mera av dom skidorna tror jag.. har hört att man inte ska beställa av han nå mera heller..

Robin_från_kiruna: Har också 30cm markfrigång fram, men bara 910mm spårvidd. ska testa köra så hära känns så den inte är allt för tippig. :)
 
R

Robin

Robin_från_kiruna: Har också 30cm markfrigång fram, men bara 910mm spårvidd. ska testa köra så hära känns så den inte är allt för tippig. :)
Okej, edgen har 108cm i spårvidd, har kikat på min igen och jag har 111,5cm, 33cm markfrigång med totalt obelastad framvagn (dvs ingen motor osv)
För övrigt blir skotern 99%klar ihelg, ska endast montera variflow efter det så är den klar, så nån bild kanske slinker in hära..
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Robin_från_kiruna: du kör nog stabilare än mig iår iaf! : p btw.. hur har du förlängt stagen?.. sågat av dom och satt en distans där imellan eller?.

låter gött! : )
 
R

Robin

Robin_från_kiruna: du kör nog stabilare än mig iår iaf! : p btw.. hur har du förlängt stagen?.. sågat av dom och satt en distans där imellan eller?.

låter gött! : )
Ja dom är förlängda med "distanser"... om du ska bredda din framvagn så kan jag tipsa om att parallelstagen är gjorda utav stål, styrstagen däremot är alu (vilket jag upptäckte efter att jag kapat av dem:stupid:)

Börjar bli lite väl ot dehär men har du några mer frågor så når du mig via pm.

//Robin
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Nu går hon!! bara ett par vettiga luft filter som saknas sen ska jag bara köra köra köra.... :beer:

;) aah goodie goodie.


bänkade även den idag hos stoxresearch : )